Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: GuardedEngine- silnik dodowolnej gry przeglądarkowej, nie wymaga żadnych umiejętności

  1. #11
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    55

    Domyślnie

    Co do zabezpieczeń to napisałem, na razie skupiłem się na funkcjonalności
    Themsy rzeczywiście nie pozwalają na takie rzeczy, myślisz że dobrym pomysłem będzie prawie całkowite odpięcie htmla od kodu i wrzucenie do theme'ów?

    Co do czytelności to poprawiam, ale chwilę mi to zajmie.

  2. #12
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Oddzielenie wyglądu od reszty kodu jest zawsze dobre. Mieszanie tylko utrudnia życie i IMO jest nieco amatorskie.

  3. #13
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    najlepiej było bo całkowicie to rozgraniczyć możesz porobić to na funkcjach na przykład łatwiejsze od jakiegoś systemu szablonowego a w pewnym stopniu ułatwiają.

    Ale ten manewr jest dość istotny dla przyszłości.
    Zabezpieczeniem radził bym się zająć na starcie bo to istotna sprawa.


    P.S. Robisz dokumentację? Może obca osoba tworzyć pluginy?

  4. #14
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    97

    Domyślnie

    a czy nie lepiej skorzystać z gotowych i prostych rozwiązań jak np CodeIgniter?

  5. #15
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    55

    Domyślnie

    Rodkan przyjąłem do wiadomości
    Migo oczywiście, każdy może coś swojego napisać, dokumentacji szczątki są w FAQ w panelu admina, ale to na prawdę szczątki. Będę musiał się za nią wziąć.

  6. #16
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    Przydało by się bo bez dokumentacji ja bym tego nawet nie ruszył

  7. #17
    Programista Awatar Aravorn
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    343

    Domyślnie

    Zajrzałem z ciekawości, jednak (jak zwykle) się rozczarowałem

    1. Praktycznie brak zabezpieczeń, nie tylko SQL Injection (nie tylko atak tego typu może wyrządzić poważne szkody, na Twoim silniku można dokonać wielu innych).
    2. Po co z jednej linii robisz trzy? No ew. dwóch dla lepszej czytelności, jeżeli byś się uparł. Ale zmiennych i tak za dużo..
    Kod php:
    $zapytanie_nazwa "SELECT * FROM przedmioty WHERE id='".$item["przedmiot"]."'"
    $wynik_nazwa mysql_query($zapytanie_nazwa) or die("zapytanie failed"); 
    $item_przedmiot mysql_fetch_array($wynik_nazwa); 
    3. Silnik tego typu, który robisz po pierwsze powinien mieć czytelny (wcięcia, komentarze) kod i bardzo dobrą dokumentację.
    4. Niemodularność, która powinna być jednym z priorytetów w tego typu silniku.
    5. Śmieszny folder engine o rozmiarze około 1 kB - czyli dalej nie- (albo i dys- ?) modularność, za bardzo masz wszystko wymieszane.

    Sporo pracy przed Tobą, jeżeli chcesz, by ktoś skorzystał z tego silnika i coś na nim postawił

    P.S.: oddziel warstwę logiczną od warstwy prezentacji, bo bez tego nikt nie będzie tego chciał używać

  8. #18
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    15

    Domyślnie

    Właśnie tego typu silnika szukam, lecz dopiero gry załatasz przynajmniej te najpoważniejsze błędy to użyję go

  9. #19
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    IMO to silniki pod gry przeglądarkowe powinny być tworzone pod daną grę, a nie n gier...

  10. #20
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    Rodkan podstawka pod każdą grę jest zawsze taka sama, są to podstawowe funkcje i funkcje zarządzania treścią.

    Gra przeglądarkowa zaczyna się dopiero gdy dogrywamy funkcje gry.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Jaki silnik gry przeglądarkowej polecacie?
    Przez nowagra w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 13:43
  2. [DYSKUSJA] Umiejętności (skille) gracza
    Przez zabka229 w dziale Dyskusje
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 18:57
  3. [DYSKUSJA] Trening umiejętności postaci
    Przez Belly w dziale Dyskusje
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 16:17
  4. Dodawanie Umiejętności?Jak?
    Przez hubcik99 w dziale prp
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-07-2010, 13:28
  5. Pojedynek na zasadzie umiejętności
    Przez Mrj w dziale Szukam silnika gry via www...
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 18:05

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •