Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Ajax

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    14

    Domyślnie Ajax

    Tak się zastanawiałem czy też nie zacząć pisać gry w jakimż ajaxowych frameworku. W sumie można by zaoszczędzić na transferze wymieniając dane tylko w XML... Jednak przyznam szczerze, że widziałem już parę stron ajaxowych, które nie odżwieżały się za dobrze. Do tego nie wiem jak wam ale mnie przeładowanie strony się podoba - jestem wtedy pewien że mam aktualne dane na ekranie a przy ajaxie to mam wrażenie że nic się nie dzieje. Zdecydowałem się tylko na ajaxowego shoutboxa. Co o tym myżlicie?

  2. #2
    WAN
    WAN jest nieaktywny
    Grupa MmoCenter
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    976

    Domyślnie Ajax

    Trudno rzec tu cos konkretnego, wszystko zalezy od umiejetnosci ajaxowych, czym na tym forum malo kto moze sie pchwalic no i oczywiscie od koncepcji, a ta juz jest indywidualna.
    Cala gra w ajaxie moze byc troche dziwnym zabiegiem, ale nie musi sie nie sprawdzac. Efekt moze byc naprawde przyjemny, choc z pewnoscia bedzie to bardziej pracochlonne niz bez ajaxa.
    Dorzucanie elementow ajaxowych do standardowej gry jest moim zdaniem bardzo dobrym pomyslem i sam sb w tej technologii sprawdzac bedzie sie o wiele lepiej niz standardowy. W ten sposob mamy "normalna" gre urozmaicona tam gdzie trzeba dynamicznymi elementami - dokladnie to, co trzeba

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    47

    Domyślnie Ajax

    Moim skromnym zdaniem lepiej zrobić grę tradycyjnie, a tylko urozmaicić niektóre elementy o ajax (np. logowanie, czy inne funkcje gry). Dokładnie jak powiedział WAN:

    Cytat Zamieszczone przez WAN
    W ten sposob mamy "normalna" gre urozmaicona tam gdzie trzeba dynamicznymi elementami - dokladnie to, co trzeba
    "Dokładnie to, co trzeba"

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    14

    Domyślnie Ajax

    No włażnie zastanawiam się czy by nie zrobić ajaxowo boxu w którym wyżwietla się sytuacja w jego lokacji (np. że ktoż przyszedł, wyszedł, popatrzył na coż lub upużcił). Niektórzy przecież będą raczej stać w miejscu i gadać na shoutboxie jednoczeżnie wiedząc co się wokół nich dzieje - i do tego nie będą musieli odżwieżać całego iterfejsu gry ...

    No ale to nie takie proste jak by się zdawało bo jeszcze jeżeli są inne ruchome elementy w lokacji jak NPCe czy też ruchome przedmioty to też trzeba by robić ich refresha i nanosić na interfejs gry. Czyli w sumie może wyjżć tak że ajax odpalony 10x cyklicznie co np minutę wymieni więcej transferu niż np 2 odżwieżenia zwykłe ... Może skórka nie warta wyprawki ...

  5. #5
    WAN
    WAN jest nieaktywny
    Grupa MmoCenter
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    976

    Domyślnie Ajax

    Niekoniecznie. Tego typu elementy mozesz zrobic jako odswiezane na zadanie - gracz potrzebuje, no to klika na "odswiez" i dostaje aktualne dane. Jesli nie potrzebuje - to nawet nie wie, ze jest tu gdzies ajax

  6. #6
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    1,255

    Domyślnie Ajax

    WAN, przycisk odżwieżanie na żrodku statystyk - niezbyt miła wizja
    Ajaxa mam zamiar użyć do:
    - chat (karczma),
    - ekwipunek (drag & drop),
    - podróżowanie po mapie (click),
    I... to chyba na tyle

  7. #7
    WAN
    WAN jest nieaktywny
    Grupa MmoCenter
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    976

    Domyślnie Ajax

    A kto mowi, ze w srodku statystyk? Dobrze go ulokowac np. pod mapka i niech odswieza mapke po kilknieciu. Ba, niech sama mapka reaguje na klikniecie i sie odswieza. Nie badzmy za bardzo ograniczeni

  8. #8
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    1,255

    Domyślnie Ajax

    WAN, nie wiedząc czemu wywnioskowałem, że gadamy o statystykach

  9. #9
    Programista
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    622

    Domyślnie Ajax

    Najprostszym sposobem jest wymyżlenie jakiegoż sensownego API porozumiewania się strony skryptowej po stronie serwera ze stroną JS po stronie użytkownika. Jeżeli projektujemy grę od podstaw, można spokojnie ograniczyć liczbę requestów do jednego. Ja osobiżcie używam JSON zamiast XML - wygodniejsza obsługa w JS :>

    Przykład:
    Kod:
    echo json_encode( 
    array( 
        'stats' => array(//staty),
        'chat' => ' tutaj wpisy z chata',
        'events' => 'Wydarzenia'
    
    ) 
    );
    http://orodlin.pl/ - Orodlin.pl Team Member
    http://blog.albitos.eu - Albi's Jogger - Z pamiętnika młodego programisty
    http://wsosnowski.pl - wizytówka

    Mam do wynajęcia miejsce na serwerze dedykowanym. Ktoś zainteresowany?

  10. #10
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    1,255

    Domyślnie Ajax

    Klaus Korner, na JS i Ajaxie nie znam się prawie w ogóle... to co dałeż... to coż zrobi?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Ajax i elementy 3d
    Przez Azides w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2010, 23:11
  2. Flash, JS i AJAX
    Przez ekiso w dziale JavaScript/AJAX
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-10-2009, 10:28
  3. Nie działa ajax
    Przez Nie zarejestrowany w dziale JavaScript/AJAX
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 06:47
  4. [AJAX]ResponseText z PHP
    Przez Drikam w dziale JavaScript/AJAX
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-03-2009, 20:00
  5. [AJAX] Polskie znaki w AJAX
    Przez WAN w dziale JavaScript/AJAX
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-05-2008, 00:02

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •