Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Wątek: System zadań w grze.

  1. #11
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    241

    Domyślnie

    Ale baza danych W TYM przypadku (i przy takim rozwiązaniu) nic nie daje. Główna zaleta relacyjnej bazy danych to możliwość używania kluczów obcych do wyciągania wszystkich potrzebnych danych w jednym zapytaniu. Jeśli mamy relację o polach:
    - idZadania
    - typZadania
    - par1
    - par2
    ...
    - parN
    to nie mamy możliwości użycia mechanizmu łączenia tabel. Bez przetwarzania w aplikacji nie wiemy czym jest parK: czy jest to numer potwora czy ilość grzybów do zdobycia. Nie jesteśmy więc w stanie wyszukiwać ani łączyć tabel, po parK. Tak więc moim zdaniem to cała kombinacja (typ zadania + parametry) jest w bazie danych wartością elementarną. Tak już jest, że relacyjne bazy słabo nadają się do odwzorowywania obiektów.

    @Drikam: A co jeśli zadanie ma słowny opis, tzn jakąś historyjkę? A co jeśli ta historyjka zawiera znak "-"? To co chcesz zrobić można wygodnie i bezpiecznie zrealizować serializacją tablicy, więc po co wymyślać koło na nowo?
    I dlaczego NIGDY nie trzymać w bazie potworów? Jeśli chce udostępnić adminowi możliwość dodawania nowych potworów, lub modyfikowanie ich przez graczy to baza danych jest najwygdniejsza i nie oznacza wcale tak dużo zapytań (1-2 na rządanie).
    Respice post te hominem memento te cave ne cadas

  2. #12
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matips Zobacz posta
    Ale baza danych W TYM przypadku (i przy takim rozwiązaniu) nic nie daje. Główna zaleta relacyjnej bazy danych to możliwość używania kluczów obcych do wyciągania wszystkich potrzebnych danych w jednym zapytaniu. Jeśli mamy relację o polach:
    - idZadania
    - typZadania
    - par1
    - par2
    ...
    - parN
    to nie mamy możliwości użycia mechanizmu łączenia tabel. Bez przetwarzania w aplikacji nie wiemy czym jest parK: czy jest to numer potwora czy ilość grzybów do zdobycia. Nie jesteśmy więc w stanie wyszukiwać ani łączyć tabel, po parK. Tak więc moim zdaniem to cała kombinacja (typ zadania + parametry) jest w bazie danych wartością elementarną. Tak już jest, że relacyjne bazy słabo nadają się do odwzorowywania obiektów.
    Po co rozdzielac ta tabele na wiele fragmentow skoro i tak musimy wyciagac WSZYSTKIE dane dotyczace zadania zeby okreslic czy faktycznie zostalo wykonane albo w jakim jest punkcie. Nie widze sensu rozbijania tego na wiele tabel poniewaz stan zadania powinna okreslac JEDNA tabela i kropka. parN to tylko DANE trzymane w tabeli dotyczace zadania. Nic nie stoi na przeszkodzie zeby byly typu tekstowego. To plik PHP ma wiedziec jak rozszyfrowac STAN naszego zadania a same parametry sa okreslane tylko po to, aby bylo mozliwe przetwarzanie wielu zadan jednoczesnie. Zadania sa jedna z czesci gry ktora powinna byc cachowana i pozostaje jedynie kwestia wygody przetrzymywania tych danych. Moim zdaniem najwygodniejsze jest zapisywanie tego w jednej tabeli z konstruktorem ktory by to ogarnial. Oczywiste jest tez ze nie bedziemy odpytywac za kazdym razem bazy poniewaz od tego mamy SESJE w ktorej trzymamy informacje niezmienione odnosnie zadania.

    Trzymanie potworow w bazie danych jako statyczne dane tez MA SENS. Uzywamy w tym wypadku czegos o nazwie memcache co jest idealnym narzedziem do slownikowania statycznych danych i wykonujemy to tylko raz przy restarcie serwera. memcache jest znacznie szybszy od odczytow z plikow poniewaz uzywamy pamieci RAM do przechowywania konkretnych danych.

    PS matips poprzedni post nie byl pojazdem na ciebie tylko zwroceniem uwagi ze zbaczasz z tematu w strone dywagacji

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. System zadań
    Przez zabka229 w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 10:08
  2. Tworzymy system budnyków w grze MMORTS
    Przez Kemsan w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-03-2010, 13:59
  3. [1.0.9] Tło w grze
    Przez TeRoQ w dziale Support Vallheru
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 10:08
  4. Tło w grze :)
    Przez PICHU w dziale Support Vallheru
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2008, 18:50
  5. Złoto w grze
    Przez matips w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-12-2007, 19:20

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •