Ale baza danych W TYM przypadku (i przy takim rozwiązaniu) nic nie daje. Główna zaleta relacyjnej bazy danych to możliwość używania kluczów obcych do wyciągania wszystkich potrzebnych danych w jednym zapytaniu. Jeśli mamy relację o polach:
- idZadania
- typZadania
- par1
- par2
...
- parN
to nie mamy możliwości użycia mechanizmu łączenia tabel. Bez przetwarzania w aplikacji nie wiemy czym jest parK: czy jest to numer potwora czy ilość grzybów do zdobycia. Nie jesteśmy więc w stanie wyszukiwać ani łączyć tabel, po parK. Tak więc moim zdaniem to cała kombinacja (typ zadania + parametry) jest w bazie danych wartością elementarną. Tak już jest, że relacyjne bazy słabo nadają się do odwzorowywania obiektów.
@Drikam: A co jeśli zadanie ma słowny opis, tzn jakąś historyjkę? A co jeśli ta historyjka zawiera znak "-"? To co chcesz zrobić można wygodnie i bezpiecznie zrealizować serializacją tablicy, więc po co wymyślać koło na nowo?
I dlaczego NIGDY nie trzymać w bazie potworów? Jeśli chce udostępnić adminowi możliwość dodawania nowych potworów, lub modyfikowanie ich przez graczy to baza danych jest najwygdniejsza i nie oznacza wcale tak dużo zapytań (1-2 na rządanie).
Zakładki