Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Misje na procentach.

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    83

    Domyślnie Misje na procentach.

    Witam mam problem otóż zrobiłem sobie skrypt misji. Chodzi o to że chce pokazać graczowi ile ma procent na wykonanie misji, jak poprawnie rozłożyć liczby, aby najwyższy procent miał 95.

    mam 3 zmienne

    $zmienna2['zycie'] + $zmienna2['manna'] / $zmienna1['trudnosc']

    i tak oto te liczby decydują czy wykonasz misję czy nie nie wiem jak je dobrać żeby zwracały one max 95% szans na wykonanie misji.

    Proszę o pomoc !

  2. #2
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    niebardzo rozumiem... Ja mam 2 zmienne i moge to osiagnac. Moge miec 10 zmiennych i tez to osiagnac. Co ma ilosc zeminnych jesli nawet nie wiadomo co one symbolizuja?

    Jesli chcesz miec 95% jako maks to rob tak: $status/$koniec. I teraz: jesli misja zawiera 3 kroki to beda to kroki 0% okolo 66% i 95% po cvzym nastapi ukonczenie misji. Jak to zrobic? $status rosnie od 0 do 3. Jak osiaga 3 to pasek znika i jest tekst ze wykonano albo 100%. Wzor na osiagniecie tego jest taki:
    $wyswietlenie=int(($status==0?$status:$status+1)/$koniec*95).

    Samo rozwiazanie jest po prostu glupie moim zdaniem bo te 95% na koncu jest irytujace i mylace. Po co takie rzeczy robic?

  3. #3
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Pierwsze co powinieneś zrobić to ustalić jakie maksymalne i minimalne wartości przyjmuje cały wzór: $zmienna2['zycie'] + $zmienna2['manna'] / $zmienna1['trudnosc']
    Potem to wyrażenie (a w zasadzie jego wynik) użyj jako argumentu funkcji, która zamieni wynik wyrażenia na procentową szansę wykonania misji.

    Jak ustalisz jakie minimalne i maksymalne wartości przyjmuje argument funkcji, to łatwo skonstruujesz samą funkcję tak, żeby dla wartości minimalnych było 0 a dla wartości maksymalnych 0,95 (czyli 95%). Jeśli nie masz pewności co do wartości maksymalnych 'życia' i 'many' to konstruujesz funkcję, która zmierza asymptotycznie do 0,95.


    Daj znać jeśli potrzebujesz dokładniejszego wyjaśnienia...

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    94

    Domyślnie

    Hm... a to nie chodzi tutaj o SZANSĘ wykonania misji???

    W każdym bądź razie adamsky ma rację. Trzeba znać maksymalne wartości tych zmiennych.
    Ostatnio edytowane przez leonpro778 ; 02-09-2010 o 09:39

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Jak dodać nowe misje itp.
    Przez SmoQ JLB w dziale Criminolz
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 10:23
  2. Misje
    Przez jony9999 w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 21:56
  3. Misje
    Przez boosik01 w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 16:42
  4. Misje
    Przez lelon55 w dziale Race
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-12-2009, 13:19
  5. misje
    Przez deer90 w dziale Grand Theft Auto RPG
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2007, 11:28

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •