EDIT (upłynął czas więc nowy post wstawiam)
Napiszę jeszcze trochę o "kontroli" nad insektami przez gracza. Ogólnie każdy insekt porusza się swobodnie, po mapie. Niektóre jednak pola mapy mogą mieć zabarwienie (tinge). Każdy obiekt insekta posiada własne upodobania i zachcianki np. mrówka lubi cukier i zrobi wszystko żeby go zdobyć. Załóżmy że na mapie istnieje wyznaczony obszar o tinge równym 1 (1 = zapach cukru). Teraz jeśli mrówka wejdzie w pole o zabarwieniu cukrem nie będzie się mogła z niego wydostać tzn. będzie podróżowała po tym obszarze dopuki nie zdobędzie cukru (dajmy na to że cukier jest na środku tego obszaru). Po zdobyciu cukru, mrówka znowu przechodzi w tryb losowego poruszania się i ignoruje zabarwienie obszaru.
Gracz będzie miał możliwość umieszczania na mapie ścieżek dwóch typów (typu 'go' i 'return'). Jeżeli insekt nie posiada przedmiotu priorytetem dla niego jest droga typu 'go' i po wejściu na nią porusza się tylko po niej w określonym przez gracza kierunku drogi. Jeśli jednak podróżując drogą wejdzie na obszar zabarwiony np. cukrem schodzi z drogi i porusza się po tym obszarze dopóki nie zbierze przedmiotu. Po zebraniu przedmiotu przechodzi w tryb losowy i teraz priorytetem jest dla niej droga typu 'return'. Po wejściu na nią idzie wzdłuż niej aż do końca, który musi być mrowiskiem. Po dojściu zostawia przedmiot i tak w koło Macieju.
Chciałbym też dać graczowi możliwość ustalania zadań (task) dla insekta. Np. zbieraj tylko żywicę. Mrówka wtedy będzie poruszać się po drogach i dopóki nie odnajdzie pól zabarwionych żywicą (jednak nie ignoruje swoich upodobań jakimi są cukry). Ale to na dalszy plan.
Zakładki