Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Tactiq

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    5

    Domyślnie Tactiq

    www.tactiq.pl

    Tactiq to gra przeglądarkowa - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym na satelitarnej mapie świata.

    Celem gryjest opanowanie jak największego terenu za pomocą jednostek symbolizowanych przez kolorowe kropki. Wszelkie podejmowane akcje wymagają użycia punktów energii, która odnawia się samoczynnie oraz można ją zbierać w punktach energetycznych - węzłach. Takie węzły służą również do przemieszczania się na dalsze odległości. Kluczem do sukcesu jest kontrola nad takimi miejscami. Gracze będą mogli zawiązywać sojusze, podpisywać pakty. Chcę oprzeć rozgrywkę w dużym stopniu na organizowaniu armii i tworzeniu struktur dowódczych. M.in. będzie można wydawać rozkazy, delegować oddziały innym graczom, werbować i zwalniać graczy ze swojej armii.

    Poniżej oraz w opisie na warsztacie wrzuciłem skrótowe zasady. W przyszłości dorobię jakiś tutorial, na razie nie ma sensu tego robić, bo w najbliższych tygodniach mechanika się zapewne znacznie zmieni w wyniku balansowania gry.

    Część gameplaya nie jest jeszcze w ogóle zaimplementowana, poniżej spisałem co działa:
    - można przemieszczać jednostki po mapie,
    - można atakować jednostki innych graczy,
    - gui wyświetlające parametry jednostek,
    - przyrost energii w czasie.

    Do zrobienia:
    - nie ma jeszcze węzłów i połączeń, które mają być w założeniu przedmiotem rywalizacji między graczami (z węzłów czerpie się dodatkową energię, połączenia służą do przemieszczania się po mapie),
    - system osłon,
    - większa interakcja między graczami - czat, wiadomości, system sojuszy (to później).

    Gra jeszcze nie jest w pełni funkcjonalna, ale parę rzeczy działa więc zapraszam do testowania. Komentarze mile widziane.

    --------------------------------------------------------------------------

    Zasady gry:

    Po prawej stronie znajduje się panel z informacjami gry. Są to od góry:
    - logo,
    - wskaźnik energii,
    - informacje o jednostkach (gdy żadna jednostka nie jest aktywna to pole jest puste),
    - strzałki do poruszania,
    - przyciski widoku.

    Po zalogowaniu widzimy kolorową kropę na środku ekranu - to nasza jednostka. Po najechaniu na nią wskaźnikiem myszki w panelu po prawej stronie pokażą się jej parametry. Są to od góry do prawej:
    Power - moc jednostki (po trafieniu przez wroga moc zmniejsza się - gdy spadnie do zera jednostka jest zniszczona; Power wyznacza górny pułap pozostałych parametrów),
    Range - zasięg ataku (jednostka może atakować tylko wrogie jednostki znajdujące się w jej zasięgu; graficznie przedstawiony jest jako czerwony okrąg wokół jednostki),
    Charge - siła ataku (żeby atak się udał Charge musi przewyższać osłonę wrogiej jednostki (Shield)),
    Shield Size - zasięg osłony (ta cecha na razie jest nie wykorzystywana, będzie mieć znaczenie jak skończę system osłon; graficznie przedstawiony jest jako biały okrąg wokół jednostki),
    Shield - wartość osłony (tylko wrogie jednostki z Charge większym niż ta wartość mogą skutecznie zaatakować naszą jednostkę),
    Sensor - zasięg wykrywacza (gracz widzi tylko te wrogie jednostki, których sygnał jest w zasięgu wykrywacza przynajmniej jednej z jego jednostek; graficznie przedstawiony jest jako zielony okrąg wokół jednostki),
    Cloak - kamuflaż (zmniejsza sygnał (Signal) jednostki),
    Signal - sygnał (posiada tylko graficzną reprezentację w postaci niebieskiego okręgu wokół jednostki; jest obliczany jako suma wszystkich innych parametrów jednostki)

    Akcje jakie można wykonać na jednostce:
    - klikanie na jednostce zmienia podgląd graficznych parametrów (czerwony - Range, biały - Shield Size, zielony - Sensor, niebieski - Signal; gdy widoczny jest czerwony okrąg (Range) jednostka jest w trybie ataku),
    - w trybie ataku jednostka może zaatakować wrogą jednostkę jeżeli znajduje się ona w zasięgu ataku, aby to zrobić po prostu w trybie ataku kliknij wrogą jednostkę; atak będzie udany, jeżeli Charge naszej jednostki w chwili ataku będzie większy niż Shield jednostki broniącej się; ponieważ nie znamy wartości Shield wroga w celu zwiększenia szansy powodzenia ataku należy znacząco wzmocnić parametr Charge; Shield wroga można w pewnym stopniu oszacować znając jego Power i Signal; każda jednostka może atakować tylko raz na dobę; koszt energii - 1 punkt),
    - poruszanie - do przemieszczania jednostek służą strzałki w panelu po prawej; koszt energii - 1 punkt),
    - podzielenie - od każdej jednostki można oddzielić dodatkową jednostkę, służy do tego okrągły przycisk w środku koła ruchu w panelu po prawej; nowa jednostka będzie mieć Power = 1 i wszystkie pozostałe parametry = 0; od jednostki macierzystej zostanie odjęty 1 Power; koszt energii - 1 punkt),
    - zwiększenie parametru - kliknięcie na symbolu parametru w panelu po prawej spowoduje zwiększenie go o 1; MOŻNA zwiększać parametry ponad wartość Power ALE dowolna akcja podjęta przez tę jednostkę (atak, poruszanie, podzielenie) spowoduje przycięcie wszystkich jej parametrów do wartości Power; koszt energi - 1 punkt).

    Po najechaniu wskaźnikiem myszki na jednostkę wroga wyświetli się jej Power oraz okrąg wokół niej oznaczający Signal.

  2. #2
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc to gra jest, hmm... "Innowacyjna". Zarejestrowałem się, zalogowałem i jakoś tak nie mogłem się odnaleźć. Powinieneś dać jakieś tooltip'y do tych statystyk i pytanie, czemu to nie jest dostępne po polsku? Rozumiem, gra po angielsku to prestiż za granicą etc. etc. jednak durne jest ostatnio że wszystko się robi po angielsku, bo angielski to możliwości itd. itd... W każdym bądź razie życzę powodzenia i czekam na efekty.

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    5

    Domyślnie

    Brakuje tutoriala. Być może się pokuszę, żeby go jednak zrobić w najbliższych dniach. Rozumiem, że ciężko sobie przyswoić taki suchy zbiór zasad i od razu wiedzieć jak grać.. Wersji polskiej spodziewajcie się na dniach.

  4. #4
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    I bardzo dobrze, że po angielsku! Trzeba wypychać projekty w świat.


    Zapowiada się znakomicie. Nie wiem jak ten gameplay sprawdzi się w praktyce, ale wygląda to obiecująco. W końcu ktoś wyskoczył z czymś ciekawszym niż kolejny klon!

    Spostrzeżenia na szybko:
    - pasuje dorobić opisy do ikonek albo w tooltipach albo w postaci podpisów (które potem będzie można wyłączyć) - dość szybko można zakumać co do czego, ale pierwsze minuty w grze to masakra, a pierwsze minuty są istotne dla zdobywania gracza
    - mapa jest ogromna a przy oddaleniu ikonki jednostek szybko znikają - jak oddaliłem mapę do widoku całego świata, to nie byłem w stanie potem znaleźć własnych jednostek i musiałem się przelogować
    - jednej z jednostek podciągnąłem Charge, żeby zaatakować, a teraz z tego co patrzę wszystkie moje jednostki mają Charge 0 lub 1 - albo jakiś bug albo o czymś nie wiem

    EDIT:
    - ok, z tym Charge to chyba chodzi o Power - w takim razie enginie nie powinien chyba pozwolić rozwinąć parametru ponad wartość Power, a pozwala
    - dorobiłbym jeszcze jakiś wskaźnik czy dana jednostka może atakować czy nie - jeśli nie minęło jeszcze 24h, to mogłaby być jakoś oznaczona
    Ostatnio edytowane przez adamsky ; 13-09-2012 o 20:38

  5. #5
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Adamsky, rozumiem że masz w miarę grywalną grę ale moim zdaniem to że coś jest po angielsku nie znaczy że jest lepsze. Fakt, jest teraz durna moda na globalizację, jednak wg. mnie jak już ktoś stawia na globalny rynek niech nie zapomina o rodakach

  6. #6
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Wyjście na świat to większa szansa że projekt przetrwa. Nie wiem co w tym widzisz durnego.
    Poza tym nie pitolmy już że 4 angielskie słówka na krzyż to jakaś bariera nie do przejścia, zwłaszcza na forum gdzie wszyscy się mienią informatykami i programistami.

  7. #7
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    5

    Domyślnie

    @Rodkan:
    Po sprawie. Wersja polska już jest, zamiana tych kilku tekstów to naprawdę nie problem.

    @adamsky:
    Uwaga odnośnie opisów ikonek jak najbardziej na miejscu. Zrobiłem podpowiedzi nad ikonkami, trochę toporne to, ale na razie musi wystarczyć. Z tego, co widzę, tutorial jest niezbędny i na nim skupię się w najbliższym czasie.
    Przy mniejszym zoomie zamiast jednostek będą się pokazywać zwykłe googlowe markery, po których kliknięciu podjedziemy do szczegółowego widoku.

    Parametry MOŻNA zwiększać ponad moc jednostki. Przy wykonaniu jakiejkolwiek akcji (ruch, atak, podział) parametry są ucinane do wartości mocy. Tutaj wybierasz:
    - podnosisz moc i zwiększasz parametry ale rośnie wtedy koszt ruchu (1 punkt energii za każdy punkt mocy);
    - przyczajasz się bez ruchu, żeby np. rozejrzeć się po okolicy (zwiększając wartość detektora) i nie wydajesz cennej energii na moc;
    - zamiast podchodzić do wroga, zwiększasz zasięg ataku (po strzale zasięg znowu będzie niski) - taka funkcja wycelowania;
    - osobną kwestią jest manipulacja sygnałem, jaki emituje jednostka (niebieski okrąg) - w ruchu raczej trudno utrzymać ten parametr na niskim poziomie przy jednoczesnych wysokich pozostałych parametrach, natomiast stojąc można sobie wysoko podbić kamuflaż zmniejszający sygnał, czyli widoczność jednostki.

    Oczywiście przed wykonaniem akcji gracz powinien otrzymać ostrzeżenie przed utratą wysokich parametrów - tu jest błąd i trza to poprawić.
    Ostatnio edytowane przez graphit ; 13-09-2012 o 23:54

  8. #8
    Zarejestrowany Awatar anaki85
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    19

    Domyślnie

    Git naprawdę rewelacyjnie się zapowiada trzymam kciuki

  9. #9
    Aktywny
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    142

    Domyślnie

    Wygląda bardzo interesująco. Nie za bardzo mam teraz czas, więc jako tako wiele nie zrobiłem. Stawiałbym na globalizacje ze względu na planowaną formę rozgrywki. Możesz się też zastanowić aby dać możliwość konkurowania między państwami w jakiś sposób. Jestem prawie pewien, że sporo osób to może zmobilizować, a gra przyjąć troszkę inny charakter.

    Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci powodzenia w dokończeniu projektu, wypromowania go oraz prowadzenia.

  10. #10
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Dla sprostowania - nie mówię że globalizacja jest zła, a angielski "be". Po prostu denerwuje mnie, że dzisiaj zdecydowana większość osób myśli że jak coś będzie po angielsku to będzie to lepsze. Jednak nie będę się rozpisywał bo nie o tym temat...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •