Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Gra przeglądarkowa na podstawie sagi "Pieśń Lodu i Ognia"

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    7

    Domyślnie Gra przeglądarkowa na podstawie sagi "Pieśń Lodu i Ognia"

    Witam serdecznie.
    Jestem raczkującym użytkownikiem forum, ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Piszę ten wątek, ponieważ pragnę przedstawić wam projekt, którego jestem założycielem i aktualnie jedynym twórcą. Zapewne większość z was słyszała o Georgu R. R. Martinie, którego książki fantasy ostatnio są 'na topie' (powieści z cyklu Pieśni Lodu i Ognia). Otóż projekt dotyczy stworzenia niekomercyjnej gry via www bazującej na silniku tekstowych gier MMO - Vallheru, której fabuła będzie osadzona w świecie wykreowanym przez Martina. Zapewne nazwa 'Vallheru' źle kojarzy się wielu z was, ale ja postaram się was do niej przekonać w mniejszym lub większym stopniu. Z tego właśnie powodu chciałem prosić o przyłączenie się do współtworzenia projektu oraz wszelką pomoc, której warunki poniżej postaram się określić.

    Kilka słów o mnie.
    Prywatnie jestem miłośnikiem gatunku RPG i wszystkiego co z nim związane. Swoją przygodę z fabularnymi grami fantasy zacząłęm w 2006 roku, kiedy to spędziłęm kilka dobrych lat na graniu w dobrze wszystkim znane D&D (Dungeons&Dragons). W miarę upływu czasu dochodziły do tego inne systemy: Warhammer, Neuroshima, Wiedźmin: Gra Wyobraźni. Po pewnym czasie zacząłem również szukać czegoś podobnego w Internecie; dotarło więc do mnie hasło gier przeglądarkowych. To był 2007 rok kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z Vallheru jako najpopularniejszym w tamtym okresie silnikiem do tworzenia tego typu gier. Bardziej niż sama gra zaczęła mnie interesować jej struktura, wnętrze - przez co stałem się początkującym skrypterem. W miarę upływu czasu rozwijałem swe umiejętnośći, brałem udział w kilku mniej ważnych projektach, byłem zaangażowany w wolontariat na kilku forach o tematyce programistycznej. Ta passa trwa nieprzerwanie aż do dnia dzisiejszego. Na początku roku naszła mnie myśl, ażeby stworzyć coś nowego, niepowtarzalnego, co będzie miało szanse wybić się na rynku innych fabularnych gier przeglądarkowych. Tak też zrodził się w mojej głowie projekt opisywanej przeze mnie 'tekstówki'.

    Cele projektu
    Zaznaczam już teraz, że projekt nawet nie przewiduje w przyszłości zysków i tak na prawdę chcę go stworzyć dla zaspokojenia największych fanów RPG (od fanów, dla fanów). Przeglądarkowe gry MMO to "rynek" dość młody, i warto byłoby coś stworzyć ku rozwojowi polskiej fantastyki, a przy tym w niej zaistnieć. W grze największy nacisk będzie położony na oryginalność oraz realizm.

    Elementy wyróżniające
    Pragnę stworzyć grę, w której gracz nie będzie znudzony monotonnym klikaniem "Walcz" przy pojedynkowaniu się z innymi czy podróżowaniu z jednego miejsca do drugiego w ciągu kilku sekund, a stworzyć solidne podłoże do gry wypełnionej przede wszystkim realizmem i zdrowym rozsądkiem. Chcę stworzyć dla graczy miejsce, gdzie będą mogli poczuć się jako jego integralna część i gdzie każdy z nich będzie wnosił coś do gry i nie będzie czuł się odosobniony.
    Nie chcę zarysowywać wyraźnej granicy między mechaniką a fabularną częścią gry. Wszystko co gracz zdobędzie w grze - bedzie miało także odosobnienie w fabule i na odwrót. Żadna z rzeczy nie będzie brała się 'z kosmosu', jak to ciagle bywa w niektórych grach przeglądarkowych i co zarazem sprawia, że widzimy pierwszopoziomowych magów mogących przenosić góry i zmieniać pogodę.
    Rzeczą nadrzędną jednak, wokół której wszystko będzie wirowało będzie klimat gry. Chciałym stworzyć system wykwalifikowanych i kompetentnych urzędników (Mistrzowie Gry, Władcy Krain, Administratorzy), którzy nie będą wyłącznie siedzieć na stołkach, ale naprawdę zajmowali się fabularną częścią gry.
    Kolejnym elementem wyróżniającym będzie stworzenie sieci połączeń między graczem a środowiskiem. W grze będzie obowiazywał system Gracz -> Miasto -> Region -> Państwo -> Świat. Wewnątrz będą wykorzystane także elementy z gier RTS, gdzie gracz jako podstawowy element z którego zbudowany jest świat będzie mógł swoim rozwojem przyczynić się do wzrostu potęgi wyższego szczebla drabiny. Przez to, każdy będzie mógł czuć się potrzebny i doceniony, co możę z kolei przyczynić się do zmniejszenia monotonności jego rozgrywki. (Będzie on wiedział, że zawsze jest coś więcej do zdobycia).
    Realizm w grze będzie przejawiał się na stworzeniu swoistego rodzaju ram czasowych, które wewnątrz będą obowiązywały. Tak więc podróż z jednego miejsca do drugiego, walka, wytworzenie jakiegoś przedmiotu, wysłanie kruka z wiadomością fabularną do kogoś innego będzie zajmowało jakiś okres czasu w grze. Oczywiśćie nie będzie to czas rzeczywisty, jaki obowiązuje w naszym świecie ponieważ ciężko sobie wyobrazić spędzenie kilku miesięcy na przemierzaniu całego kontynentu, jakim jest ogromne Westeros.


    Mógłbym pisać jeszcze dużo rzeczy, które chciałbym stworzyć, ale chciałbym też zobaczyć wasze zdanie na ten temat. Co o tym sądzicie? Zadawajcie pytania na nurtujace was tematy, a może wspólnie dojdziemy do kompromisu i jakoś się dogadamy. Na wszystkie pytania chętnie odpowiem, a wasze wypowiedzi wezmę sobie do serca.

  2. #2
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Również ostatnimi czasy pomału (szkoła i inne prywatne sprawy do uporządkowania) piszę własny silnik pod grę realistyczną, jak to nazwałeś, od fanów dla fanów. Jednak ja nie chcę tworzyć gry na podstawie sagi, a chcę stworzyć świat, świat w którym, jak to napisałeś, gracze będą czuli się potrzebni, gracze będą go tworzyli. Obecnie mam już podstawy silnika, powoli piszę ekwipunek w D&D (drag and drop), mam rozrysowaną mapę i parę innych rzeczy. Jeśli byłbyś zainteresowany współpracą to napisz, mam nadzieję że się dogadamy, bo widzę że mamy bardzo podobne cele

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    118

    Domyślnie

    No to jest nas trzech, jeśli chodzi o pisanie gier 'realistycznych'

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    7

    Domyślnie

    Zawsze co trzy głowy to nie jedna. Jak pisałem wcześniej, moją przewodnią myślą jest realizm, i tego się pragnę ponad wszystko trzymać. Jeśli chodzi o realia, które wybrałem pod mój system: czyli "Pieśń Lodu i Ognia", to oczywiście jestem w stanie z tego zrezygnować i zrobić coś innego, nowego, 'oryginalnego'. Mogę pomagać w szeroko pojętym designie całego świata, zależności jakie w nim panują i jego oddziaływaniu na gracza. Gdybyście byli zainteresowani współpracą, to odezwijcie się na numer GG: 508258, a założę się, że wspólnie dojdziemy do kompromisu i być może uda nam się razem coś wymyślić i popracować.
    Z góry dzięki.

  5. #5
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    Z logistyką, biznesem i zarządzaniem niebyt widzę związek.

    Niezbyt również zrozumiałem temat oraz wybór działu, kolega chce robić tą grę czy szuka pomocy, czy też chce się podłączyć pod jakiś projekt. Sam opis gry dużo nie da (mam takich aktualnie 15 bardzo rozwiniętych) trzeba mieć możliwości oraz chęci aby taką grę stworzyć. Jeżeli takie umiejętności posiadasz droga wolna jeżeli się uczysz można nawet coś wspólnie napisać, jeżeli zaś nie posiadasz pozostaje ci przygotować całościowy projekt gry i liczyć na dobrą duszę.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    118

    Domyślnie

    Ze mną jest taki problem, że nie używam GG. Swoich pomysłów mam yliard i jedyne czego mi brakuje to armia tanich, dobrych koderów, o których jest niebywale ciężko. Ale chętnie mogę robić za konsultanta/projektanta bo to mi się jeszcze najczęściej chce robić.

  7. #7
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    W sprawach konsultacji i pomysłów nawet ja się chętnie przyłączę w pisaniu do końca długiego roku szkolnego odpada.

  8. #8
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32

    Domyślnie

    Widzę, że sporo osób włączając mnie, ma podobną wizję na grę.

    Również chętnie bym się przyłączył do takiego projektu, ale również nie jako prowadzący ale pomocnik/doradca. No chyba, że projekt zacząłby przyjmować konkretny kształt to mógłbym poświęcić więcej czasu.

    Zajmuję się głównie programowaniem, studiuję inżynierie oprogramowania. Z góry mówię, że nie znam żadnego silnika, ani sam żadnego nie napisałem, ale jak większość planuję Ciekawy projekt mogę wspomóc od strony technicznej.

    Co do pomysłów to:
    - jestem za stworzeniem własnego świata z własną historią itd. ,ale również za tym by czerpać z kanonu fantasy: Tolkien, Martin i nasz Sapkowski itp.
    - raczej odradzam tworzenie fabuły na podstawie konkretnych utworów, sama licencja może narobić kłopotów.
    - świat widzę bardziej w mentalności polskiej, coś w stylu sagi wiedźmińskiej, widać od razu, że pisał Polak. Jakoś nie trawię takiego patosu jak np we Władcy pierścieni ;/ Chociaż połączenie patosu z groteską i fantazją sarmacką byłoby fajne

    Co do spraw technicznych:
    - jestem przeciw tworzeniu gry na jakimkolwiek silniku, silnik ma zawsze jakieś ustalone "ramy" i nowe funkcjonalności będą tylko problemem.
    - również nie widzę pisania wszystkiego w czystym php, bo to: strata czasu na błahe rzeczy, gówniany kod, łączenie logiki z warstwą prezentacji i inne tego typu kwiatki. Wybierając jakiś framework siadasz i piszesz, a wszystko ma ręce i nogi. Zaraz pewnie ktoś powie, że wolniej działa, nieoptymalne i coś tam jeszcze, a ja powiem, że pisanie gry na czystym php przez lekko średniawych programistów to się do niczego nie nadaje, ani się nie skaluje, bałagan jedno g****. Chociaż jakiś
    system szablonów to już coś, ale ja polecam framework choć trzeba się go najpierw nauczyć.

    i w sumie tyle

  9. #9
    Aktywny
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    142

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MythThrazz Zobacz posta
    No to jest nas trzech, jeśli chodzi o pisanie gier 'realistycznych'
    Czterech, a przynajmniej tyle w wizji realnej gry, gdyż jeśli chodzi o umiejętności techniczne to siadam z boku i się przyglądam
    Mam sam pomysł na grę bardziej realną i gdzie gracz ma pewne zadanie, gdzie się będzie walczyło o nowych, bo będą siłą.
    Mam zamiar wprowadzić wiele własnych algorytmów kluczowych czynności, czasem ktoś je tu napisał jednak z ręką na sercu mogę powiedzieć, że zapisałem to wcześniej niż przeczytałem.

    Projekt o ile można go tak nazwać rzuciłem w przepaść zwaną przyszłością, gdyż tworząc coś co może konkurować z aktualnymi projektami chciałbym tworzyć to z marszu, a nie z głową w książce. Wyżej osoba wspomniała o frameworkach i właśnie mam zamiar poznać te cuda zanim usiądę przed czymś poważniejszym. Aktualnie wolę skromniejsze zabawy jeśli mają być indywidualne.

    Jeśli chodzi o własną fabułę to tutaj przyda się osoba, która umie pisać. Takie coś powinno się przygotować przed startem w długości małej książeczki, która przedstawi klimat. Graczy bardziej to zaciekawi, będą dążyć do poznawania wspaniałym NPC, o których była mowa w książce, a twórca zapewnił, że wszystko będzie. Przyjmijmy, że będzie jakaś stara legendarna zbrojownia, a z biegiem czasu można ją znaleźć, a bronie dać do zbadaniu aktualnym mistrzom rzemiosła, który postarają się poznać ich sekrety. Taki mały przykład, ale wcześniejsze poznanie fabuły w dobry sposób przyczyni się do chęci gry w klimacie, a nie samym skrypcie, gracze widzą przyszłość, rozwój itp.

  10. #10
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    7

    Domyślnie

    Patrząc na odzew z jakim spotkał się ten temat założyłem przykładowe forum, bo chyba już nie będę pracował sam, a wydaje się ono najrozsądniejszą formą komunikacji między członkami drużyny. Gdyby ktoś był zainteresowany dołączeniem się do projektu, proszę o kontakt ze mną.
    Ostatnio edytowane przez Migo ; 15-02-2012 o 22:55

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. The Hardcor - nietypowa gra przeglądarkowa
    Przez Arthes w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2011, 08:16
  2. Znalazłem nową grę przeglądarkową :)
    Przez Przemek91 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 23:52
  3. Gra przeglądarkowa + Bitwy RTS
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Szukam silnika gry via www...
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 11:35
  4. "" Silniki gier MMO ""
    Przez elsemen w dziale Administracja
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-05-2008, 00:32

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •