Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: EasyGame- uniwersalny silnik do tworzenia własnych gier [w budowie]

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    55

    Domyślnie EasyGame- uniwersalny silnik do tworzenia własnych gier [w budowie]

    Postanowiłem napisać silnik uniwersalny, pasujący do każdej gry, łatwy w zarządzaniu i konfiguracji, nie wymagający znajomości nawet podstaw SQL, PHP czy HTML. Wszelka konfiguracja będzie się odbywać przez panel administracyjny.

    Funkcje silnika:
    [+ już dodane/- jeszcze nie]

    +system skórek
    +/- menu konfigurowalne z poziomu panelu admina

    -system walk
    -karta postaci
    -system exp/lvl
    -prosty instalator
    -prosty, ale funkcjonalny panel admina
    -system pluginów (instalacja, usuwanie, zarządzanie)
    -PW
    -Rankingi, sklepy i inne drobiazgi

    Gdy tylko zaimplementuję podstawowe funkcje, dam możliwość pobrania. Silnik będę udostępniać całkowicie za darmo.
    Ostatnio edytowane przez pionner ; 06-04-2012 o 23:25

  2. #2
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    78

    Domyślnie

    inicjatywa całkiem ciekawa. Sam jestem ciekawy jak miałby być tworzony system walk tylko za pomocą panelu admina. Oczywiście życzę powodzenia. P.S osobiście mam w planach zrobienie czegoś podobnego ale rządzącego się trochę innymi prawami ;D

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    345

    Domyślnie

    Wytłumacz mi jedną rzecz, po co pchasz to "+/- menu konfigurowalne z poziomu panelu admina" do mysql jest to jedno zapytanie dodatkowe a nie potrzebne, lepiej to w pliku zrobić
    Moja gra: rejestracja, logowanie, bank.

  4. #4
    Zarejestrowany Awatar Migo
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    905

    Domyślnie

    Według mnie silnik uniwersalny nie istnieje da się zrobić podłoże silnika z łatwa implementacją ale nie cały silnik. Jest zbyt dużo zmiennych które musiały by być przetwarzane aby silnik dało się w pełni skonfigurować z poziomu PA.


    Ale życzę powodzenia.

  5. #5
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    55

    Domyślnie

    Belly, to ma być silnik, nie gra, więc muszę dać mozliwość edycji menu. Fakt, może SQL to nie najszczęśliwsze rozwiązanie, potem może pobawię sie i przerobię to na pliki.

  6. #6
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam to były podobne inicjatywy i generalnie wychodzi z tego kupa.

    Gra musi być oparta na jakimś pomyśle (i nie mam na myśli pomysłu w stylu "zróbmy grę o rycerzach!"), a takim generatorem możesz robić tylko wtórne klikadełka. Pewnie rzuci się na to sporo dzieciaków przekonanych że klikną 4 razy i zrobią hiciora na miarę Traviana, ale wątpię żeby ludzie chcieli GRAĆ w gry z takiego generatora.

    Moim zdaniem lepiej poświęcić ten czas na zrobienie GRY. Przynajmniej jest szansa, że wyjdzie z tego coś w co będzie się chciało pograć.

  7. #7
    Programista Awatar Aravorn
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    343

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcami. Może zamiast pisać taki silnik zrobisz zestaw bibliotek, np. autoryzacji i sesji użytkownika, driver do obsługi bazy danych z cache / oddzielne cache, system prywatnych wiadomości o którym wspomniałeś (chociaż on do bibliotek podstawowych należeć nie będzie -> wykorzystanie części wcześniej wymienionych modułów, ale można wykorzystać np. wzorzec adapter, krótko mówiąc pisząc odpowiednie wrappery funkcji / metod). Takie coś miałoby jakieś ogólne zastosowanie, zmuszałoby też ludzi do ogólnego myślenia, bo nie wystarczy łączenie tego wszystkiego, żebyśmy mieli grę.
    System pluginów mógłby być dobrą bazą nie tylko pod grę.
    W tym wszystkim ważne jest, żeby całość posiadała perfekcyjną dokumentację, obojętnie co być nie robił i zamierzał to udostępnić powinno takową posiadać no i raczej budowę modularną, bo bez tego połapanie się w kodzie byłoby bardzo ciężkie (nie mówię tu nawet o OOP, po prostu porządek musi być ).

  8. #8
    mex
    mex jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,625

    Domyślnie

    Ja też się zgodzę z przedmówcami, że ten projekt to szkoda czasu.
    Brałem udział w tworzeniu takiego cmsa właśnie dla graczy, aby mieli silniczek i dopisywaliśmy moduły.. i zawsze kończyło się tym samym czyli ktoś brał wrzucał na serwer i myślał, że ma super gre na super poziomie.

    Ogólnie to nikt nie doceni twojej pracy, pobierze i o tobie zapomni .. lepiej zdecydowanie jest stworzenie gry.
    Zaplanuj swoją spontaniczność

    http://www.elmarco.pl/cms/pliki/flagi/flaga_polska.jpg

  9. #9
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    55

    Domyślnie

    Pomysł ogólnie jest taki, żeby oprzeć wszystko na pluginach.
    Założenie jest takie że pobierasz podstawkę, która daje ci logowanie, rejestrację, panel admina i inne podstawowe rzeczy, a potem uzupełniasz sobie pluginami.

  10. #10
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    No tak tylko nie wiem czy opowiedziałeś sobie pytanie DLA KOGO chcesz tworzyć silnik. Napisałeś wyżej że silnik nie będzie wymagał nawet podstaw typu HTML, więc będą go brali totalni laicy. Świetnie, mają już silnik pod grę, a co z pluginami? Oni na pewno ich nie będą tworzyć bo nie umieją, a ludzie którzy umieją pisać raczej zajmą się swoimi projektami niż czymś tego typu (chociaż życzę ci abyś znalazł kilku amatorów-pasjonatów). Nie chcę być bardzo sceptyczny jednak nie wiem co chcesz zrobić i po co to chcesz zrobić. Pomijam fakt że gry postawione na tego typu produkcjach nigdy nie nadrobią projektów pod których silniki są tworzone i rozwijane indywidualnie (jak się mylę zbiczujcie i poprawcie ).

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Kurs tworzenia gier viat www
    Przez Axinus w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 19:54
  2. Płatny kurs tworzenia gier via www
    Przez Markuz w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 16:19
  3. Dodanie przycisku "max w budowie obrony - takiego samego jak w flocie
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 21:16
  4. Opłacalność tworzenia gier WWW.
    Przez Qleer w dziale Dyskusje
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 19:22
  5. Bezpieczeństwo a poradnik tworzenia gier
    Przez Aven w dziale Bezpieczeństwo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 10:53

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •