Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: Nowatorskie RPG - potrzebny zespół

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Thumbs up Nowatorskie RPG - potrzebny zespół

    Witam!

    Może na dobry początek się przedstawię. Nazywam się Paweł i tak też możecie się do mnie zwracać przy kontakcie.



    Otóż, nic nowego ani też zaskakującego (ale tylko w tym momencie) mam pewien pomysł na stworzenie RPG przeglądarkowego1.
    Projekt nazwałem roboczo Xogo.

    Moim zamiarem i pierwszym celem projektu jest stworzenie RPG, które odbiegłoby od dotychczasowych powszechnych zasad i rozwiązań, jak levele, typowe HP(!), stawianie walki w centrum gry2. Drugim, nie mniej ważnym punktem tego projektu jest realizm gameplay'u. Pomyślałem "niech postać będzie przedstawieniem realnego gracza w nierealnym świecie, niech odzwierciedla jego umiejętności, wprawę w grze i charakter, na który będą reagować NPC". Trzecim punktem jest społeczność. Stwierdziłem, że gracze powinni budować społeczności. Zawsze w grach chcemy należeć do gildii/sojuszu/uni, prawda? Więc czemu nie pujść krok dalej i nie stworzyć społeczeństwa ze wszystkich graczy?

    To są właśnie trzy postulaty Xogo:
    - urealnianie świata stworzonego
    - budowanie społeczności graczy
    - niekonwencjonalne realizowanie założeń RPG


    Mam nadzieję, że was tym zaciekwiłem To dobrze!

    Przechądząc dalej: współpraca byłaby nawiązana wyłącznie na zasadzie udziałów w przyszłych przychodzach. A to oznacza, że dostaniemy z tej gry tyle, ile pracy i serca w nią włożymy.

    Jeszcze jedna uwaga na koniec: to ma być projekt od graczy, dla graczy. Minimum faworyzowania graczy premium, maksimum posłuchu dla graczy i budowania gry razem z nimi!



    Poszukuję:
    • grafików
    • programistów:
      • PHP
      • C++
      • Javascript
      • MySQL

    • koderów:
      • CSS
      • HTML
    • osób z wyobraźnią, które pomogłyby w kreowaniu świata. Mile widziana ogólnie pojęta kreatywność


    Kontakt:




    1 Chociaż możliwe, że projekt wyewoluuje do wersji via client z powodów czysto technicznych.

    2 Zauważyłem, że praktycznie wszystkie gry RPG polegają na zabijaniu potworków. Albo po to, żeby wykonać questa, albo dla levelu, albo dla przedmiotów bez których nie dałoby się grać... DOŚĆ!

  2. #2
    Aktywny
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    866

    Domyślnie

    Sądząc po zdolnościach, masz na myśli grę tekstową? Coś na kształt Vallheru, Gladiatus, Bitefight itp?
    Dziwne, że nie ująłeś JS w poście.

    Masz rację z opisem tego, co się obecnie dzieje z grami typu RPG.

    Ty chcesz stawiać na fabułę.
    Wszystko piękne, tylko że warto się zastanowić dlaczego tak jest.
    Tworzenie świata gry jest czymś niezwykle trudnym, wraz ze wszystkimi opcjami i dialogami. Dlatego wystarczy wrzucić jakieś drzewko talentów, klas, czarów i mamy grę, która zarabia na siebie. Takich gier jest mnóstwo, bo ludzie w to grają. A co się stało ze starymi grami cRPG, przytoczę chociaż Baldurs Gate, Icewind Dale?

    Widocznie nie opłaca się czegoś takiego produkować.
    Wymaga więcej pracy, więcej czasu, więcej opisów i tekstu. To oznacza zyski dopiero po długim wysiłku. Niewielu ma ochotę się angażować w niepewny projekt.

    Taki projekt ma jak najbardziej potencjał i może mieć siłę przebicia, jeżeli dojdzie do skutku. Ale to nie jest łatwe zadanie, niestety.


    EDIT: Nie jestem pewien jak sobie wyobrażasz grę bez poziomów i życia. Jeżeli ktoś chce stawiać na klimat, niech pisze książkę. Jeżeli ktoś chce stawiać na mechanikę, czyli grę, to potrzebuje jakoś to zapisać. A zapisuje za pomocą liczb, chociażby punkty życia. Być może masz jakiś pomysł, którym się nie podzieliłeś.
    Ostatnio edytowane przez Drikam ; 16-01-2013 o 19:09

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Domyślnie

    Ująłem JS
    I wcale nie chcę stawiać na fabułę - nic takiego nie napisałem. To jest drugorzędna kwestai tego projektu.
    Nakładu będzie to wymagać, owszem. Ale powiedz mi co przyszło łatwo, a był z tego zysk?

  4. #4
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Wstępnie widzę że myślisz trochę podobnie do mojej koncepcji RPG. Mógłbyś się nieco bardziej rozpisać jak to widzisz, czy wszystkie pozostałe informacje są krótko pisząc tajne?

  5. #5
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    EDIT: Nie jestem pewien jak sobie wyobrażasz grę bez poziomów i życia.
    bez poziomów: statystyki rosną sobie z czasem powoli, a nie skokowo przy przeskoczeniu na kolejny poziom
    bez HP: analizowane uszkodzenia poszczególnych części ciała - na przykład zamiast spadku HP o 30% masz złamaną nogę co nie grozi śmiercią, ale zmniejsza mobilność postaci

    to takie pomysły jakie wpadają do głowy przez pierwsze 3 minuty, jakby się zrobiło solidną burzę mózgów albo pomyślało nad takimi zagadnieniami przez tydzień, to by na pewno można to rozwiązać 10 razy lepiej

    właśnie po to warto mieć w projektach kogoś od tworzenia mechaniki gry, a nie samych programistów i grafików

    Moim zamiarem i pierwszym celem projektu jest stworzenie RPG, które odbiegłoby od dotychczasowych powszechnych zasad i rozwiązań
    Ja jestem zwolennikiem nowinek w grach, ale nie zapominajcie przy tym wszystkim o grywalności. Niektóre rozwiązania w grach umieszcza się dlatego, że się po prostu doskonale sprawdzają. Na przykład gildie/sojusze dają możliwość rywalizowania między grupami, poza tym relacje w grze nawiązuje się z 5, 10 czy 30 graczami, a nie z tysiącem. Realizm ok, ale jak się stawia realizm ponad przyjemność z grania, to prowadzi to często do rozwiązań albo nudnych albo przesadnie skomplikowanych. Nie mówiąc już o tym, że do grania siada się raczej po to żeby się od reala na chwilę oderwać.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamsky Zobacz posta
    Ja jestem zwolennikiem nowinek w grach, ale nie zapominajcie przy tym wszystkim o grywalności. Niektóre rozwiązania w grach umieszcza się dlatego, że się po prostu doskonale sprawdzają. Na przykład gildie/sojusze dają możliwość rywalizowania między grupami, poza tym relacje w grze nawiązuje się z 5, 10 czy 30 graczami, a nie z tysiącem. Realizm ok, ale jak się stawia realizm ponad przyjemność z grania, to prowadzi to często do rozwiązań albo nudnych albo przesadnie skomplikowanych. Nie mówiąc już o tym, że do grania siada się raczej po to żeby się od reala na chwilę oderwać.
    Dzięki za cenną myśl. Mam to na uwadze i na pewno chcę stworzyć raczej grę dla graczy, niż grę dla samej gry Chociaż nie chcę też tworzyć kolejnej komercyjnej masówki. Z drugiej strony oczywiście zależy mi na grywalności.

    Cytat Zamieszczone przez Rodkan Zobacz posta
    Wstępnie widzę że myślisz trochę podobnie do mojej koncepcji RPG. Mógłbyś się nieco bardziej rozpisać jak to widzisz, czy wszystkie pozostałe informacje są krótko pisząc tajne?
    Mogę trochę bardziej przybliżyć Ci (Wam) część projektu.
    Otóż poprzez realizm gry rozumiem właśnie między innymi brak nienaturalnego paska HP, brak ściśle określonej wartości obrażeń zadawanych przez konkretną broń, czy w końcu uzależnienie jakości wytwarzanych przedmiotów od umiejętności samego gracza. Mała podpowiedź co do sposobu wykonania tego zadania: myszka jest naprawdę potężnym urządzeniem wejścia
    Społeczność graczy: myślałem nad większym poziomem organizacji graczy, niż tylko gildie. 1 kontynent, 1 państwo, wiele miast, w miastach wiele gildii. Miasta mają przywódców - graczy. Gildie mają tutaj formę znaną z innych gier, chciaż podlegają miastu. Między miastami będzie panować pokój, lub rywalizacja - to się tworzy naturalnie. I tak oto wszyscy gracz są ze sobą w jakiś sposób powiązani.
    Żeby nie grać w zupełnie otwarte karty powiem jeszcze tylko, że kolejnymi, podrzędnymi aspektami Xogo będą: crafting, gry między graczami, funkcje społeczne, duży rozrzut poziomu trudności i typów questów, żeby każdy znalazł coś dla siebie.
    Jeżeli ktoś chce wiedzieć więcej, to na PW.

  7. #7
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    241

    Domyślnie

    Chciałem się kiedyś bawić w coś podobnego: pozwolić graczom organizować (ze względu na kontrolowany teren) się w miasta, państwa, jakieś gildie mogące działać nawet międzynarodowo (nie koniecznie powiązanych z państwami). Możesz nawet rozważyć budowanie budowli i obsadzanie ich botami/chłopami tworząc płaszczyznę ekonomiczną co dałoby ci żyjący świat pełen "zwykłych ludzi", a nie tylko bohaterów biegających by zabić smoki. Dodatkowe organizacje kupieckie, wojny itp.
    Gdyby nie brak czasu i masa innych zajęć chętnie przyłączyłbym się do twojego projektu.
    Respice post te hominem memento te cave ne cadas

  8. #8
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Domyślnie

    Nie mogę pisać PW, więc piszę tutaj:
    @matips
    Jak na razie będziemy projetować grę, więc może akurat znajdziesz więcej czasu kiedy już skończymy? Z resztą - zawsze możesz odejść, jeżeli nie będziesz wyrabiał. Ja jestem otwarty na nowych członków zespołu

  9. #9
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Ciekawie się zapowiada, bo myślałem kiedyś nad tym samym. Ale też raczej nie będę mógł się przyłączyć z braku czasu. Życzę jednak powodzenia.

  10. #10
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    241

    Domyślnie

    jak usunąć mutipost?
    Respice post te hominem memento te cave ne cadas

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Potrzebny programista php
    Przez Prescot w dziale Współpraca
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 19:19
  2. Potrzebny programista
    Przez hanc2 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 06:35
  3. potrzebny skrypt
    Przez okar w dziale Zlecenia dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 18:02
  4. Potrzebny jakis hosting ale nie na gre
    Przez errorex w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-08-2009, 10:44
  5. Dobry programista potrzebny!
    Przez chrustu w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-05-2009, 11:32

Tagi dla tego wątku

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •