Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Wątek: Nowatorskie RPG - potrzebny zespół

  1. #21
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    JS ma bardzo przyjemna semantyke i pisanie logiki w tym jezyku jest banalne. Ponadto jezyk jest tak skonstruowany, ze idealnie pasuje do oprogramowywania zdarzen. No i serwer w php to troche kiepski pomysl. Moze nie najgorszy ale jesli mamy do wyboru przykladowo jave, to java znacznie lepiej wypada.

  2. #22
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Domyślnie

    Damianostre dobrze mówi, że logika klienta będzie w JS, komunikacja będzie się odbywać przez websocket i że logika gry będzie wpisana w serwer. Przekonaliście mnie do tego, żeby był on w Javie
    Ale co do pytania o sens bibliotek C++ - w nich będzie cała logika gry. klient ma za zadanie wyłącznie prezentację obliczeń dokonanych właśnie przez C++ na serwerze.
    Serwer w PHP to będzie tylko do witryny.
    Dzięki za sugestię Karer.

  3. #23
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Biblioteki to nie logika gry, ale logika algorytmow. Biblioteki to zbior funkcji ktore musza dzialac SZYBKO. Sama logika gry to algorytm gry. To zasady gry. Dla przykladu logika moze byc sprawdzenie czy gracz A ma poziom 30 zeby wejsc do lokacji. Ale sam algorytm sprawdzania to juz biblioteki c++ albo zapytania do bazy danych. W praktyce wychodzi na to ze nie oplaca sie wrzucac w c++ rzeczy, ktore nie musza byc ultraszybkie i ktore nie zajmuja duzej rzesci zasobow.

  4. #24
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32

    Domyślnie

    Kompletnie nie widzę sensu łączenia dwóch technologii w tym projekcie gdyż wg. bardziej to będzie przeszkadzało niż pomagało. W takiej grze 2d gdzie jest zero fizyki, skomplikowanych obliczeń praktycznie nie będzie. W kontekście tego projektu łączenie javy jako warstwy dostępowej do serwera gry i c++ jako implementacje algorytmów jest wg. mnie nadmiarowe. Jeśli tak bardzo boisz się wydajność to pisz wszystko w c++ , bo tworzenie takich combosów generuje sporo problemów.

  5. #25
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Masz racje Ale kolega sie uparl ze chce w c++ to bedzie w tym pisal i nic ci do tego. Podpinanie bibliotek c++ do javy jest bardzo proste i trwa jakies 2 minuty wiec nie sadze zeby komplikowalo sprawe w jakims stopniu.

  6. #26
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    241

    Domyślnie

    Tylko po co? Nie potrafię sobie wyobrazić zasobożernego algorymu, którego nie ma w gotowych bibliotekach? Wszelkie kolekcje, struktury drzewiaste, mapy, algorytmy grafowe, sortowania, kolejki etc.
    Respice post te hominem memento te cave ne cadas

  7. #27
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Tez nie wiem po co i w zasadzie nie interesuje mnie to. Dzis sie nie pisze w c++, chyba ze wlasnie biblioteki dll. Nie wnikam dlaczego autor chce w c++ pisac.

  8. #28
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    11

    Domyślnie

    Dobrze więc - skoro takie jest wasze zdanie, to chętnie się dowiem jak wy byście to rozwiązali.
    Karer przepuszczam, że napisałbyś silnik w Javie. Jeżeli się mylę, to mnie sprostuj.
    Damianostre i Matips - jak wy to widzicie?
    To nie jest tak, że ja się uparłem. Po prostu argument szybkości działania jest dla mnie w tym momencie przeważający nad wygodą pisania, ale dzięki sugestii Karera da się to połączyć i jest to według mnie najlepsze aktualnie rozwiązanie.
    Ale jeżeli ktoś z was ma lepszy pomysł - jestem otwarty.
    Tak tylko ma marginesie: co do tej logiki w bibliotekach - źle się wyraziłem i też nie do końca rozumiałem pojęcie logiki aplikacji oddzielone od funkcji które realizację logiki umożliwiają, ale już chyba rozumiem o co Ci chodzi Karer.

  9. #29
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32

    Domyślnie

    Kwestia tego co kto lubi jeśli pasuej Ci c++ to w nim, na pewno są jakieś gotowe serwery socketów, oczywiście przyjemniej się pisze w javie, no ale to język trochę wyższego poziomu.
    Java powinna to podźwignąć, serwer Minecraft tez jest w javie i jakoś to działa, a tam na pewno są większe obciążenia niż Ty możesz się spodziewać.
    Jeśli chodzi o mnie to ja nie bardzo lubie i znam jave i c++, ale jeśli obecnie miałbym podejmować taką decyzje to bardzo mocno bym zastanowił się nad node.js jako serwer + socket.io do komunikacji z przeglądarką bo ta technologia została właśnie stworzona do takich rozwiązań.

  10. #30
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    241

    Domyślnie

    Funkcje biblioteczne, to wszystko "co już było". Jest wiele problemów leżących u podstaw programowania takich jak np. "jak ułożyć dane by móc je szybko wyszukać", "jak ułożyć dane by móc dodawać je bez znajomości długości przy inicjalizacji", "jak posortować dane", "jak znaleźć najkrótszą ścieżkę w grafie", "jak pokolorować graf tak by...", "jak znaleźć graf rozpinający", "jak numerycznie obliczyć minimum funkcji", "jak renderować grafikę" itp. Są to najczęściej problemy, gdzie złożoność rośnie bardzo szybko (wykładniczo), lub może rosnąć bardzo szybko, lub są to typowe problemy. Tam owszem, takty procesora są cenne, jeśli zrobimy n^2 zamiast n log n to bardzo źle, jeśli zmniejszymy stałą 2 razy to to mamy orgazm na sucho itp. sprawy. To wszystko jest w bibliotekach i można tego używać. Raczej nie uda ci się zrobić tego lepiej jeśli nie zauważysz czegoś szczególnego w twoim przypadku. Jeśli uznasz za stosowne możesz pisać własne biblioteki setrowników, wymagających algorytmów odpalanych często itp. Moim zdaniem z niczym więcej niż układaniem gry z cegiełek się nie zmierzysz. ORM/baza danych zrobi za ciebie składowanie danych, biblioteki zrobią resztę.
    Co do pierwszego pytania, to ja bym to zrobił w Javie. Czemu? Bo ją lubię, bo moim zdaniem dobrze się w niej pisze, bo JEE ma wsparcie dla aplikacji serwerowych, bo nie ma dynamicznego typowania z PHP (co moim zdaniem jest wadą PHP jeśli chodzi o duże programy, a zaletą dla prostych skryptów), bo ma dobre biblioteki, bo fajnie można do niej pisać testy. Ma o wiele lepsze wsparcie dla wielowątkowości niż C++. To jednak jest moja prywatna opinia na temat języka i bynajmniej nie znaczy, że C jest gorszy. Jeśli lubisz C, jeśli go znasz lepiej niż JAVE, to bierz C.
    Ja bym napisał cały serwer w JAVA, widoki w jakimś systemie szablonów, a w przeglądarce oczywiście JS (bo przecież nie flash ) + jakieś sockety.
    Ostatnio edytowane przez matips ; 26-01-2013 o 00:26
    Respice post te hominem memento te cave ne cadas

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Potrzebny programista php
    Przez Prescot w dziale Współpraca
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 19:19
  2. Potrzebny programista
    Przez hanc2 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 06:35
  3. potrzebny skrypt
    Przez okar w dziale Zlecenia dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 18:02
  4. Potrzebny jakis hosting ale nie na gre
    Przez errorex w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-08-2009, 10:44
  5. Dobry programista potrzebny!
    Przez chrustu w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-05-2009, 11:32

Tagi dla tego wątku

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •