Czas będę miał po sesji, tzn. za jakieś 3 tygodnie. Jeśli nie znajdę innych ciekawych zajęć to do ciebie napiszę, ale raczej nie spodziewałabym się tego.
Czas będę miał po sesji, tzn. za jakieś 3 tygodnie. Jeśli nie znajdę innych ciekawych zajęć to do ciebie napiszę, ale raczej nie spodziewałabym się tego.
Respice post te hominem memento te cave ne cadas
Jaką technologię zastosujecie? Szukacie programistów C++, więc pytanie co będą robić? Jeśli chcecie pisać logikę poza PHP, to może Java?
Bez względu na C++/PHP/Jave jakieś frameworki przewidujecie? Grails wygląda ta tyle ciekawie, że chciałem się w nim pobawić.
Respice post te hominem memento te cave ne cadas
W C++ będzie silnik, czyli logika. Java jest mniej wydajna niż C++ bo jest kompilowana w locie, na dodatek w środowisku, więc to jest kolejny program po drodze.
O frameworkach żadnych nie myślałem, ani nie szukałem. Nie odrzucam takiej opcji. Ale językiem w tym silniki pozostaje C++.
Nie widze sensu spierania sie o technologie ale java znacznie lepiej sie nadaje niz c++ ze wzgledu na gotowe i bardzo rozwiniete wsparcie uslug sieciowych. cpp jest dobry do pisania bibliotek, i pozniejsze dolaczanie ich do javy. Samej logiki nie ma sensu pisania w c++ bo tylko sie czlowiek zniecheci. Pozatym java juz od dawna nie jest kompilowana w locie, chyba ze musi bo jest pierwsza kompilacja![]()
A to jest akurat nowa dla mnie informacja.
Jednak fakt pozostaje faktem - C++ wciąż jest szybszy.
Tylko tymi rowiązaniami sieciowymi wzbdziłeś we mnie trochę niepewności. Ale raczej nie będę już tego zmieniał, kiedy mamy zaczątki (bardzo początkowe zaczątki) serwera w C++.
a tak z ciekawości: jakie to "bardzo rozwiniete wsparcie uslug sieciowych" jest nam potrzebne w przypadku browserówki gdzie C++ lub Java załatwia tylko logikę?
@argo c++ jest szybszy dlatego pisze sie w nim biblioteki a sama logike aplikacji mozna napisac w dowolnym jezyku. Logika aplikacji na oko zabiera 0.0001% obciazenia aplikacji wiec nie jest wazne w jakim jezyku sie ja pisze. Logika algorytmow to juz rzedy predkosci i c++ sie lepiej sprawdza.
@adamsky nie chodzi o to co jest potrzebne tylko w czym szybciej napiszesz. Co z tego ze w c++ mozesz wszystko, skoro wolno sie tworzy. A jesli pytasz jakie wsparcie sieciowe jest potrzebne w przypadku gry internetowej to nie jestem w stanie nawet zinterpretowac tego pytania.
Jakie to masz zaczątki napisane w C++? Zastanów się, czy użycie jakiegoś framewokra nie spełnia funkcji, które już napisałeś (spokojnie można się obejść bez pisania obsługi wysyłania treści statycznych, przetwarzanie zapytania, wywoływanie kontrolerów, parsowanie szablonów, catchowanie, zastosować jakieś ORM, może nawet bidowanie i walidowanie formularzy).
Zgadzam się karer-em, że wydajność języka ma drugorzędne znaczenie. Jeśli chodzi o implementację algorytmów, to większość albo jest dostępna w bibliotekach, albo można je pisać we wstawkach C++ (lub nawet Assemblera jeśli masz skłonności masochistyczne). Przy projekcie tych rozmiarów 10 dodatkowych godzin debugowania/wolniejszego pisania jest droższe niż lepszy serwer.
Ostatnio edytowane przez matips ; 23-01-2013 o 18:13
Respice post te hominem memento te cave ne cadas
Cóż - te początki to serwer WebSocket, do którego można się podłączyć. Piszemy dopiero od 2 dni.
Ale przekonaliście mnie - biblioteki w C++ i logika w Javie wydaje się być dobrym pomysłem, bo google mówi, że Java rzeczywiście podgoniła C++.
Nie wiem do końca co chcesz osiągnąć i jak to ma wyglądać , ale skoro to ma działać przez przeglądarkę to zakładam (na podstawie Twojego 1 posta) że strona będzie stworzona w php,a jakiś serwer socket będzie obłusgiwał samą grę korzystając z websocketów javascriptowych do komunikacji. Jeśli tak to nie mogę rozkminić po co łączyć Jave i C++ i co to za biblioteki chcesz pisać w c++. Krótko mówiąc pomysł jest wg mnie do bani. Wszystko czego potrzebujesz do napisania serwera socketów zostało juz napisane, a Twoim zadaniem jest tylko implementacja gry. Jeśli chodzi o wybór technologii to w Javie na pewno to szybciej napiszesz, ale to jednak ma byc gra real time, więc zastanowiłbym sie kilka razy. Skłaniałbym się do użycia jakiegoś gotowego serwera socketów, najlepiej non-blocking. Node.js jest bardzo dobry ale pisanie logiki w javascript to trochę kiepska sprawa, słyszałem jeszcze o serwerze Tornado napisanym pythonie, trzeba się troche rozejrzeć i na pewno coś się ciekawego znajdzie.
Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)
Zakładki