Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: bitwa ala Heroes M&M

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    24

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Witam.
    Tworzę grę w której ma się wojsko i są walki.
    Chciałbym uatrakcyjnić system walk o walki sterowane przez graczy. Coż w stylu heroes tylko nie wiem jak się za to zabrać.

    Może mi ktoż pomóc?

  2. #2
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    537

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Jeżli chodzi Ci o sterowanie przez graczy, turowo, i z botam'i (Armiami sterowanymi przez komputer) to możesz bazować na skrypcie walk turowych wykorzystanym w Vallheru.

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    24

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Nie widziałem tego w vallheru.

    PS Chodzi mi o coż takiego, że podczas walki gracz1 vs. gracz1 pojawia się mapka z polami w kształcie kwadratów. Na niej pojawiają się żołnierze gracza 1 i 2 np: gracz 1 ma 20 pikinierów to na planszy widać 1go pikiniera a nad nim pole z liczba 20. Teraz walka: zaczyna gracz który zaatakował. Wybiera którymi żołnierzami chce atakować (np. tymi 20 pikinierami) i uderza w żołnierzy gracza2 lub podchodzi na mapie bliżej. Oczywiżcie do tego zrobił bym odpowiednie "starcia" podczas konfrontacji by np 10 pikinierów nie pokonało 100 ;p. No i teraz zaczyna gracz2 i tak dopóki któryż gracz nie straci ostatniego żołnierza.

    PS2 Nie wiem czy jasno wyraziłem ale w razie pytań proszę pytać.

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    249

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    chyba to we Flashu by musiało być

  5. #5
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    131

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    @UP
    Eee jeżli 1d to php i html wystarczy.

    Tez nad tym myslałem.Napewno przyda się ajax żeby te ruchy na mapie były płynne.
    Ale nurtuje mnie inne pytanie.
    Każdy gracz musi pobrać info dla siebie,o swoich jednostkach,jednostkach wroga,położeniu.I moje pytanie skąd on ma to brać?Pierwsza myżl że z bazy,ale tak myżle i doszłem do wniosku że się tam "chlew" zrobi,to inna myżl że każda bitwa to osobny plik tekstowy i z tego brać info.

    O strukturze bazy myslałem że to tabela "walki" i tam pola
    idw | agresor | obrońca | pole1 | pole 2 | pole ... | pole 1000
    te pola to pola na mapie,i jeżli coż stoi na polu to w bazie to widnieje,ale kazda walka w ten sposób mogłaby tworzyć setki rekordów,bo kazdy ruch to update bazy i nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
    Inne pomysły,proszę pisać.

  6. #6
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    1,255

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    ajax żeby zapewnić płynnożć walki i php żeby walkę obsłużyć.

  7. #7
    Programista
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    622

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Baaardzo kiepskie. Nie lepiej przechowywać pola w postaci kilku wpisów w bazie?
    id_walki | coord_x | coord_y | unit_id
    I zapisywać tylko te pola, na których znajdują się jakież jednostki...
    http://orodlin.pl/ - Orodlin.pl Team Member
    http://blog.albitos.eu - Albi's Jogger - Z pamiętnika młodego programisty
    http://wsosnowski.pl - wizytówka

    Mam do wynajęcia miejsce na serwerze dedykowanym. Ktoś zainteresowany?

  8. #8
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    131

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Klaus Korner, faktycznie,nie pomyslałem.

    No i w sumie taki skrypt walki nie będzie jakiż super trudny w zrealizowaniu.
    A da ogromne możliwożci.

  9. #9
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    7

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    Tylko musiałbyż rozwiązać taki problem :

    Aby walka odbywała się w czasie rzeczywistym musiałbyż na bieżąco sprawdzać czy przeciwnik jest online i czy aby czasem już nie walczy i ustanowić jakiż limit czasowy na turę.

    A jeżli walka miałaby odbywać się z automatu (tak jak w vallheru) tj. że akcja gracza, a przeciwnik (nawet gracz) to bot kierowany jakimż ustawionym przez innego gracza skryptem (tj. zdarzenie -> akcja) np. jeżli w armii przeciwnika znajduje się postać atakująca więcej niż jednego przeciwnika naraz to nie ustawiaj armii obok siebie, albo jeżli w armii przeciwnika nie ma jednostek dystansowych to broń własne jednostki dystansowe.

    Może nieco niezrozumiale opisałem, ale mam nadzieję, że się domyżlicie co miałem na myżli. ;]

    Z real Heroes będziesz miał ciężko...

  10. #10
    Programista
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    622

    Domyślnie bitwa ala Heroes M&M

    To się AI nazywa i dopiero jest trudne do zrealizowania
    http://orodlin.pl/ - Orodlin.pl Team Member
    http://blog.albitos.eu - Albi's Jogger - Z pamiętnika młodego programisty
    http://wsosnowski.pl - wizytówka

    Mam do wynajęcia miejsce na serwerze dedykowanym. Ktoś zainteresowany?

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Heroes RPG Online
    Przez maciek012 w dziale Stawianie/Tworzenie prywatnych serwerów gier mmo via client
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 15:08
  2. Heroes
    Przez Programista w dziale Stawianie/Tworzenie prywatnych serwerów gier mmo via client
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 20-02-2010, 18:44
  3. Heroes MMORPG
    Przez maciek012 w dziale Stawianie/Tworzenie prywatnych serwerów gier mmo via client
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 16:16
  4. Bitwa,pvp
    Przez Mustafa w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-02-2008, 20:59

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •