Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15
Like Tree1Likes

Wątek: Walka, siłownia... - pytania dot. PBF

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    7

    Domyślnie Walka, siłownia... - pytania dot. PBF

    Witam wszystkich. Mam w planach PBF rozgrywanego w czasach współczesnych, ale.. Jest kilka kwestii nad ktorymi się zastanawiam.

    1. Jak zrobic walke w inny sposob niz przy pomocy MG?

  2. #2
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    7

    Domyślnie

    Odswiezam

  3. #3
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Nie ma innej opcji, chyba że skrypt napiszesz gdzie podajesz wartości początkowe (lub są one wczytywane) jednak w PBF'ach chodzi raczej o to aby wszystko było opisowe, a aby walka była sprawiedliwa to MG jest potrzebny.
    rivFox likes this.

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    7

    Domyślnie

    No właśnie szukam czegoś co mogło by poprowadzić walkę ze statystykami. Nie wiem jak to zrobić, jak taki skrypt napisać.
    Drogo kosztowałoby zrobienie czegoś takiego?

    I jak się tego używa? Wgrywa na forum, czy jak?

  5. #5
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Zależy od tego jak zlecisz, chociaż wtedy to nie będzie całkiem PBF, dlatego może warto zainteresować się normalnym silnikiem?

  6. #6
    Aktywny Awatar CarN
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    190

    Domyślnie

    Niektóre elementy pbf'a można zrobić automatyczne, ale walka bez MG będzie za bardzo uproszczona i
    Cytat Zamieszczone przez Rodkan
    wtedy to nie będzie całkiem PBF
    .
    Kod php:
    ++$posts
    dawny nick:carnageon

  7. #7
    Aktywny
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    142

    Domyślnie

    Tak, można zrobić niektóre elementy automatycznie. Ale dlaczego walkę? Czy właśnie piękno PBFów nie polega na wolności? A w walce można naprawdę to wykorzystać.

    Odpowiadając jednak na pytanie: najlepszym wyjściem będzie "silnik walk", czyli skrypt, który po podaniu odpowiednich danych (statystyki postaci A i B) przeliczy i poda wynik. Ale do czegoś takiego potrzebny byłby MG, który by to wpisywał. Jeśli chcesz 100% automatyzacje tego procesu musisz stworzyć dodatkowo statystyki wszystkich bohaterów, jakiś mechanizm, który to uruchomi (jest to już dużo bardziej skomplikowane i moim zdaniem nie pasuje do idei PBFów.)
    Jeśli chodzi o koszty itp. to kwestia zaawansowania. Proste mechanizmy tego typu znajdują się w prostych, darmowych silnikach RPG, ale nie są zaawansowane.

    Jeszcze słowo odnośnie samych PBFów. Są rzeczy, które "zautomatyzowanie" dużo pomaga w rozgrywce. Czasem jest taki przykry obowiązek zrobienia jakiejś mało kreatywnej, żmudnej czynności. W moim przypadku był to system gospodarczy (naprawdę męczące aktualizacje), które początkowo rozwiązałem exelem Ale ktoś chciał więcej i lipa wyszła

    Wspomniałem o arkuszu kalkulacyjnym. Chyba też w tym można zrobić walkę Będzie to dość długa praca, ale jak nie ma się umiejętności to przynajmniej darmowa.

    Sama walka polega na pętli, która będzie się powtarzała dopóki dwóch graczy będzie zdolnych do walki (np. mają HP). W tej statystyki poddajemy różnym działaniom, aż wychodzą obrażenia, które odejmują HP...i tak to się powtarza. Przykład już konkretnie obliczania obrażeń to w stylu (jest to totalnie proste, na szybko napisane ):

    Mamy siłę, wytrzymałość, celność i uniki, a walka przebiega wręcz.
    Agresor (A) i Obrońca (O) mają takie same statystyki
    S - 20;
    W - 10;
    C - 20;
    U-10;
    Pomijając główną pętle, która sprawdzi czy gracze są zdolni do walki musimy zająć się zadawaniem obrażeń. Na początku musimy wybrać, który gracz będzie atakował pierwszy - można wylosować, albo może być to agresor.
    Porównujemy celność agresora z unikami obrońcy, i obliczamy prawdopodobieństwo zadania uderzenia. Przyjmijmy, że jeden punkt różnicy to 1%, a początkowo mamy 50%. Obrażenia będą liczone tak samo...aby nie komplikować czegoś co ma tylko obrazować.

    A atakuje O
    Celność A - Unik O = 10 =>(wynika) 60% szans trafienia (przyjmujemy, że się udało)
    Siła A - Wytrzymałość 0 = 10 => "zadajemy 10p obrażeń"

    O atakuje A
    Celność O - Unik A = 10 =>(wynika) 60% szans trafienia (przyjmujemy, że się nie udało) =>
    => "A uniknął ciosu"
    Na takiej zasadzie to mniej więcej działa, ale jeśli już tworzyć coś takiego do PBFa (co dla mnie jest głupstwem) to trzyma to mocno rozwinąć. Dodać więcej zależności, możliwości (np. możliwość dodatkowego ruchu, kontry). Ale zależy to od statystyk i rodzaju walki.

    PS. Jak teraz myślę to nie jestem pewny czy w arkuszu kalkulacyjnym jest funkcja losująca, a śmiem w to wątpić, gdyż to arkusz kalkulacyjny - a wiec do kalkulacji. Ale jakby się uparł to można też zrobić...tylko trzeba by ręcznie przeliczać czy się udało, czy nie z podanego procenta Dodatkowo trzeba byłoby zdublować mocno komórki w dół...aby móc obserwować wynik.

  8. #8
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    7

    Domyślnie

    @rivFox - dzięki za wyczerpującą wypowiedź, ale dla mnie czarna magia to liczenia

    [qoute]dlatego może warto zainteresować się normalnym silnikiem?[/quote]
    Masz na myśli zrobienie gry na Valheru etc.? Silnik do gry chciałem zlecić, ale to koszt minimum 1000 zł dla czegoś porządnego. Trochę za dużo jak dla mnie.

    Co do walki z Mistrzem Gry... Ja nie rozumiem takich walk. Jak ktokolwiek może oceniać to czy się mu udało czy nie? Rozumiem ma większe statystyki czy coś, ale drugi ma znowu większą inteligencję.. ehh, nie ogarniam wgl tego. oO

  9. #9
    Aktywny
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    866

    Domyślnie

    1. losowości nie uwzględnisz.
    2. czyste działanai na statystykach to zaprzenienie PBF... no i ktoś może sobie wyliczyć zwycięstwo/porażkę i zaatakować.

  10. #10
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    7

    Domyślnie

    Walki byłyby losowane. Gracze, którzy chcieliby wziąć udział w grze zgłaszaliby chęc walki w temacie, a następnie losowałbym kto z kim walczy Byłby na przykład temat - gracze od 50 - 100 wszystkich umiejętności i tam zgłaszaliby się do losowania, i wtedy walka.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Kokslandia.pl Zawładnij SIŁOWNIA ONLINE
    Przez deepack16 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 17:58
  2. Siłownia
    Przez Grajek w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 22:56
  3. Walka
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-10-2009, 22:33
  4. Walka :P:P
    Przez HoHeLkA w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-08-2008, 15:11
  5. Walka
    Przez Armed79 w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 21:03

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •