Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 60
Like Tree9Likes

Wątek: Następny krok-co wybrać?

  1. #11
    Zarejestrowany Awatar writen
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    54

    Domyślnie

    Co do kolizji, po prostu odejmij szerokość i wysokość postaci od pozycji postaci, kolejno dla prawej strony i dołu.

  2. #12
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Ja to bym mu polecił aby zajął się najpierw prostymi skryptami AJAX i JS (może być nawet w jQuery bo łatwiej mu będzie) aby zrozumieć o co w tym chodzi, a nie od razu "Oooo, jestem taki pro że umiem już napisać kolizje! Co z tego że korzystam z masy gotowych skryptów które pomagali mi sklejać na forum, umiem i jestem kozak!"... Jak to mówią, nie od razu Rzym zbudowano.

  3. #13
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    72

    Domyślnie

    Nie działa ci strona bo usunąłem plik i nagle mi kompa wyłączyło.Zara poprawie dam znać

  4. #14
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    72

    Domyślnie

    Załóżmy że zaczne od jednego potwora.Czyli potrzebuje div z id moba obrazkiem lub ewentualnie animacją,Szerokością jego osoby ustawieniem itd.Potrzebuje przy kliknięciu na niego przejście do walki.Czyli tak?:
    -zdarzenie onclick które będzie wyświetlało okno walki po kliknięciu w obrazek moba.
    -funkcje w której będzie przebieg walki.(tutaj nie wiem czy na pewno funkcja)
    -powrót na mapę oraz wyjście z pola bitwy.
    Macie jakąś teorię lub pomysł?Nie oczekuje gotowego skryptu .

  5. #15
    Zarejestrowany Awatar writen
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    54

    Domyślnie

    Teorię sobie sam już napisałeś, więc nie rozumiem w czym problem?
    Jakiego pomysłu oczekujesz? Wydaje mi się, że naprawdę powinieneś poznać podstawy języka, a potem brać się za pisanie gry.

  6. #16
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    72

    Domyślnie

    Writen.Ile ty masz lat skoro nie rozumiesz pytań?Zdania formułujesz nie do końca.

  7. #17
    Aktywny
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    273

    Domyślnie

    kamilxd, jeżeli chcesz, żeby wyskakiwało nowe okienko to musi być onclick, chyba, że zrobisz tak, aby brało link z href'a i samo otwierało okienko i wtedy nie ma potrzeby onclick'a (możesz też użyć gotowych skryptów, one są tak najczęściej skonstruowane, lecz samemu to zrobić to też nie będzie większy problem), ale to będzie tylko wtedy gdy chcesz aby cała gra była w ajax'ie. Jeżeli chcesz mieć mniej zaawansowaną walkę, to wystarczy zwykły href który Cię przeniesie na inną stronę.
    funkcje w której będzie przebieg walki.(tutaj nie wiem czy na pewno funkcja)
    ... tutaj możesz zrobić jak chcesz, póki co zwykły skrypt walki wystarczy bo gra nie ma jeszcze nic, więc napisz kod który będzie co najwyżej wyświetlał zadane obrażenia i wynik i to Ci powinno w tej fazie wystarczyć. Mówię to, bo nie jestem pewien co do Twoich umiejętności, a jeżeli od razu będziesz chciał stworzyć większy skrypt to możesz mieć problemy i po prostu sobie odpuścić, zniechęcić i nie robić nic.
    powrót na mapę oraz wyjście z pola bitwy.
    ... Ten punkt możesz usunąć, jeżeli gra jest w ajax'ie to użytkownik sam powinien mieć możliwość zamknięcia okienka, bo gdyby chciał przeanalizować walkę, to co?

    Sam też nie wiem co chcesz powiedzieć poprzez 'teoria', sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie jak to zrobić.

  8. #18
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    72

    Domyślnie

    Dzięki Bartek ale nie będe szukał gotowych skryptów bo znowu zacznie się "umiesz tylko gotowych skryptów używać" albo jakieś durne teksty Rodkana ....

  9. #19
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Jeśli moje "teksty" są durne to ich nie czytaj. Po prostu aby zrobić cokolwiek, nie tylko napisać stronę czy grę, trzeba się do tego wcześniej przygotować. A jak ty miałeś problemy z głupią kolizją gdzie tu w grę wchodzi tylko JS, AJAX i PHP no to może lepiej wziąć się za coś łatwiejszego, aby najpierw zrozumieć jak to wszystko działa, a dopiero potem, gdy umiałbyś tego wszystkiego użyć, zabrać się za coś bardziej ambitnego. Ale jak zwykle wychodzi coś w stylu "Ja umiem to zrobić, a jak nie umiem to założę milion tematów na forum i tam na pewno mi pomogą, bo od tego są!"...

  10. #20
    Zarejestrowany Awatar writen
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    54

    Domyślnie

    kamilxd zadajesz zbyt ogólne pytania. To jak wykonasz swoją grę zależy tylko od ciebie i twoich umiejętności. Bo jak na razie widać, prosisz innych o wymyślanie wszystkiego za ciebie.
    Zauważ, żeby "zrobić grę" nie wystarczy umieć programować, ale trzeba również umieć logicznie myśleć. Jeżeli tego się nie nauczysz to na tym forum będą chyba tysiące twoich tematów podobnych do tego.
    Zanim o coś zapytasz dogłębnie przemyśl swój problem. Zacznij też używać wyszukiwarki. W internecie jest wiele informacji na takie tematy.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Problem z następnym poziomem
    Przez matiwito w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-04-2013, 16:51
  2. Jak to zainstalować? - krok po kroku
    Przez Vectrom w dziale Neab Explorer
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 01:28
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-07-2010, 15:56
  4. Krok po Kroku (robienie ugameli)
    Przez michmin w dziale Poradniki do ugameli
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 14:21
  5. Mój następny lay
    Przez Tann w dziale Wasze prace
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 00:16

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •