Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: [Mapa]Wczytywanie na mape

  1. #1
    Zarejestrowany Awatar Gomez93
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    5

    Domyślnie [Mapa]Wczytywanie na mape

    Witam

    Zrobiłem sobie z ciekawości taką mapke:


    I zastanawiam się jak umieścić na niej potworki, graczy, npc itp itd...
    Jest to kod który ktoś kiedyś napisał chyba sazian ale mocno go przerobiłem.

    Myślałem żeby wyświetlić niewidzialną tabelkę na mapie, każda komórka miała by swoje współrzędne..
    I w dobrej komórce wyświetlił bym jakiś obrazek czy coś... pozostaje kłopot jak to zrobić by wyglądało..

    Co do animacji ruchów to myślałem żeby każdy krok zapisywać w bazie + kierunek.. to szybko odczytywać i robić z tego animacje w danym kierunku.. ale to mi rozwaliłoby jeszcze bazę

    Macie jakiś dobry pomysł?

    P.S - nie oczekuję gotowca

  2. #2
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Zakładam, że każde pole ma odpowiedni odnośnik w bazie danych, gdzie jest opisany jego typ (czy na polu znajduje się np. drzewo, droga czy może zwykła trawa). Przy generowaniu po prostu sprawdzasz czy na danym polu o współrzędnych (x;y) znajduje się potwór lub gracz (o których informacje też powinieneś mieć w bazie danych). Potem odpalasz AJAX'em skrypt który np. co sekundę sprawdza pozycje graczy czy też potworów i nanosi poprawki na mapę. Ale może ktoś się wypowie z jakimś genialniejszym sposobem,

  3. #3
    Zarejestrowany Awatar Gomez93
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.

    Zrobiłem to tak że zapisuje pozycje po poruszeniu się.
    Na mapę nałożyłem siatkę i w odpowiednie pole co sekundę wczytuję treść np gracza. Fakt niema animacji chodzenia ale już nad tym działam..
    I jest mały błąd który postaram się usunąć..

    Zapis w bazie zrobiłem bez żadnych drzew kamieni itp.. po prostu tabelka mapa_blok jeśli jest x,y to na pole nieidzie wejść.. tak jak na ss który pokazałem.

    Nwm czy sposób odświeżania i sprawdzania gdzie są gracze nie obciąży serwera ale niemam pomysłu jak mógłbym to jeszcze zrobić?
    Niedługo wrzucę ss...
    Ostatnio edytowane przez Gomez93 ; 01-04-2013 o 12:51 Powód: p.s

  4. #4
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    oczywiscie ze obciazy, ale optymalizacja to kompletnie inne zagadnienie, i nie o to sie pytales.

  5. #5
    Zarejestrowany Awatar Gomez93
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    5

    Domyślnie


    Włączyłem tabelkę by było widać kratki.
    Ładnie działa mhm al'a multiplayer...

    Lecz brak płynności ponieważ odświeżam skrypt do umieszczania na mapie graczy co sekundę z czymś.. I normalnie obrazek skacze wiadomo .. Kierunek zapisuję więc mogę zrobić z odwracaniem się ale nie będzie chodzenia czyli zmiany podklatek obrazu... Niemam pomysłu jak to zrobić w php tam gdzie generuję całą siatkę z innymi graczami...
    Myślałem nad js i timeout ale skoro siatkę wczytuje co 1sekunde to ruch się nie wykona prawidłowo?..

  6. #6
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    jak chcesz ruch to juz JS ci potrzebny. Mozesz zrobic tak:
    1. wczytujesz dane z serwera przez JS
    2. wykonujesz animacje przemieszczen dla obiektow
    3. po animacji wracasz do pktu 1

    Wazne jest zeby bylo to wykonyawne po kolei, dzieki czemu bedzie to najbardziej plynne jak moze byc.

  7. #7
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Ja mogę powiedzieć że mi ktoś kiedyś polecał zamiast używać do tego AJAX'a to socket.io i node.js. Poczytaj opinie na necie i zdecyduj co twoim zdaniem będzie lepsze.

  8. #8
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Tak Rodkan masz racje. Bylem sceptyczny do tego rok temu. Dzis sie zmienilo bo rozwiazanie zostalo rozwiniete bardzo, i warto je zaprzegnac. Jednak to jest tylko bramka komunikacji. Dzis zrobi to na ajaxie, a jak jutro bedzie chcial to przerobi na node.js. Przerobienie jest wlasciwie banalne... Problemem jest oskryptowanie serwera, dlatego lepiej zostawic to na pozniej.

  9. #9
    Zarejestrowany Awatar writen
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    54

    Domyślnie

    hmm. W takiej grze prędzej czy później trzeba będzie połączyć oba rozwiązania. (sockety i ajax). Tak zrobiłem w przypadku mojej gry.
    Ajax posłuży do wczytania mapy. Informacje o naszej postaci wysyłane są do serwera, który z kolei rozsyła te dane do reszty klientów. I równocześnie odbieramy od serwera info o innych graczach.
    W mojej grze mapa jest wczytywana do niewidocznego elementu canvas tylko raz. Później ten obraz jest kopiowany w pętli do głównego canvasa. Informacje o NPC również są przekazywane przez serwer.

    U mnie największym problemem było znalezienie hostingu dla nodeJS. Ale teraz już powinno być więcej stron oferujących takie usługi.

  10. #10
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    W wielu grach predzej czy pozniej musimy zmierzyc sie z glownym szefem, nie znaczy to ze skaczemy na niego na poczatku, kiedy nasza postac jeszcze nie posiada doswiadczenia ani przedmiotow do pokonania go. Mierz sily na zamiary (sily autora tematu w tym wypadku)

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Kolizja/wychodzenie za mape
    Przez kamilxd w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 19:00
  2. Ramki a dynamiczne wczytywanie
    Przez Komando w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 09:43
  3. pliki tpl, wczytywanie.
    Przez TheSxW w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 20:06
  4. [prp][mapa]Jak exportowac mape?
    Przez Maro w dziale prp
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 17:44
  5. jak zrobic mape
    Przez alsan w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-08-2008, 12:14

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •