Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Gra od podstaw - Sesje

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    14

    Domyślnie Gra od podstaw - Sesje

    Witam
    Mam pytanie odnoście sesji... Co najlepiej przekazywać, zrobiłem logowanie i na razie przesyłam tylko
    $_SESSION['Imie'] = $Imie;
    $_SESSION['zalogowany']=1;

    Potem sprawdzam czy użytkownik jest zalogowany i czy istnieje zmienna sesyjna Imię, jeśli tak to użytkownik zalogowany, jak nie to komunikat o potrzebie logowania...
    Ale czy to wystarczy?... Chodzi mi ogólnie o gry via www, co jest najlepiej przekazywać?
    Imię na pewno, bo będę korzystał z niego przy wyświetleniu kto się zalogował, oraz przy wyciąganiu danych z bazy będe się na nim opierał (Imię fikcyjne używane w grze więc każdy ma inne)...
    Może id gracza jeszcze.?

  2. #2
    Mistrz Joba Awatar Meares
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    2,630

    Domyślnie

    A nie prościej by było przekazywać tylkko ID? Jeśli jest ID to jest zalogowany, potem pobierasz dane odpowiedniej osoby. :P

  3. #3
    Programista
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    776

    Domyślnie

    A nie lepiej e-mail?
    Kod php:
    echo 'A kij wam w oko!'
    Każdą decyzję analizuje na podstawie tysięcy IF'ów i ELSE'ów. ... na zasadzie (if) obiecałem (then) dzwonię - nonsopedia, informatyk

  4. #4
    Mistrz Joba Awatar Meares
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    2,630

    Domyślnie

    Pomiędzy mailem a ID nie ma różnicy. O ile będzie można tylko jedno konto na jednego maila założyć. :P

  5. #5
    Zasłużony Awatar Alson
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    468

    Domyślnie

    a nie lepiej suma obwodu w pasie z wagą i wzrostem ? , ID i chyba tylko id bo dzięki temu możesz sobie cała resztę z bazy wyciągnąć.

  6. #6
    Programista
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    776

    Domyślnie

    a nie lepiej suma obwodu w pasie z wagą i wzrostem ?
    I to jest najlepsze rozwiązanie :P

    Login, mail, hasło, id. To bez różnicy (jeśli skrypt wcześniej - przy rejestracji i edycji konta sprawdza, czy nie ma kogoś o podobnych danych). ID ma tylko i wyłącznie tę zaletę, że jest unikalne.
    Kod php:
    echo 'A kij wam w oko!'
    Każdą decyzję analizuje na podstawie tysięcy IF'ów i ELSE'ów. ... na zasadzie (if) obiecałem (then) dzwonię - nonsopedia, informatyk

  7. #7
    Mistrz Joba Awatar Meares
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    2,630

    Domyślnie

    Jeśli jak sam napisałeś skrytp sprawdzi czy nie ma kogoś o takich samych danych (bo po co podobne sprawdzać?), to będzie więcej unikalnych danych. Mam taką małą teorię, że po ID będzie szybciej znajdywało (szybciej się zapytanie wykona = szybciej zwróci wynik), z tego względu, że to (TINY/MEDIUM/BIG)INT.

  8. #8
    Programista
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    776

    Domyślnie

    Ok, ok, niech będzie te ID
    Kod php:
    echo 'A kij wam w oko!'
    Każdą decyzję analizuje na podstawie tysięcy IF'ów i ELSE'ów. ... na zasadzie (if) obiecałem (then) dzwonię - nonsopedia, informatyk

  9. #9
    Zarejestrowany
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    14

    Domyślnie

    Tak, wszystko jest unikatowe dla każdego... Mam sprawdzenie czy nikt już nie zarejestrował się pod danym loginem, adresem itp....
    Dobra, czyli id...
    Dzięki to teraz w wolnej chwili znowu popiszę i w razie problemu odezwę się...

  10. #10
    Zasłużony Awatar sazian
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,721

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Khulmar Zobacz posta
    A nie lepiej e-mail?
    tylko wtedy musisz na kolumnę mail założyć index

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Tworzenie gry od podstaw!
    Przez Xca w dziale Dyskusje
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-03-2016, 11:05
  2. Tworzenie gry od podstaw
    Przez Racket w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-09-2010, 11:33
  3. Jak postawić porządny server od podstaw [ArcEMU 2.4.3]
    Przez LumiX w dziale Tworzenie serwera gry World of Warcraft
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:32
  4. [Php] Blyskawiczny kurs PHP od podstaw
    Przez unix89 w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-07-2008, 20:11
  5. Calutki kurs PHP od podstaw
    Przez Geralt w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 16:02

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •