Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: Komunikacja między klientami w grach MMORPG

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    1

    Domyślnie Komunikacja między klientami w grach MMORPG

    Witam.

    (Jeżeli umieściłem post w złym dziale to przepraszam)

    Jestem tu nowy, jak widać ;p Od pewnego czasu zastanawia mnie w jaki sposób wygląda wymiana informacji pomiędzy klientami w grach MMORPG.

    Od jakiegoś czasu gram w Air Rivals. W grze tej się lata samolotami i strzela. Trzeba było ściągnąć klienta gry i go zainstalować, to wiadomo. Z jakiś 1 miesiąc temu udało mi się postawić na moim komputerze serwer do gry podobnej do tej z tym że to była starsza wersja i nazywała się Flysis. Wszystko chodziło ok. Trzeba było tylko zainstalować baze danych MySQL, wczytać bazę (do Flysis) pobraną z internetu, oraz odpalić 4 programiki które robiły za cały serwer. Jeden był to jakby główny serwer, drugi był to serwer mobów (odpowiadał za ruch mobów i rakiet), trzeci - zabezpieczający- sprawdzał zgodność plików na serwerze, itp, czwarty nawet już nie pamiętam od czego był, ale chyba od komunikacji głosowej między graczami.

    Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób działa taka wymiana informacji pomiędzy klientami gdy. Z tego co mi sie wydaje to baza danych ma tylko na celu przechowywać informacje o graczu takie jak: login, ilość wirtualnej waluty, wyposażenie statku, poziom doświadczenia, itp. A te 4 programy które trzeba było odpalić (ten serwer cały) to wydaje mi się że one komunikują się z klientami za pomocą Socketów (czy jakoś tak) czyli przez TCP/IP.

    Tak na mój rozum to te 4 programy zbierają informacje od każdego z klientów zainstalowanych na komputerach graczy o położeniu samolotu, itp. i rozsyłają je do pozostałych klientów w celu dokonania korekcji położenia samolotu każdego gracza. I w dodatku aktualizują baze danych o nowe informacje typu, drapnięcie nowego przedmiotu, wzrost doświadczenia, itp.

    Wydaje mi się też ze cała fizyka np odbicie od podłoża, zderzenie z przeszkodą jest realizowana przez każdego z klientów a do serwera są przesyłane tylko informacje o położeniu itp. Chyba że serwer zbiera informacje o położeniu i on wykonuje cała fizykę a następnie wysyła nowe informacje o położeniu do klientów?

    Jeżeli to dobrze rozumiem to czy taki transwer danych za pomocą socketów/przez TCP/IP nie jest za wolny?? a może to inaczej jest robione??

    Wiem że męczę, i dużo można by pisać w tym temacie ale jestem ciekawy tego i mogą być informacje takie w skrócie ;p

    Pozdrawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    320

    Domyślnie

    W zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie komunikacja TCP/IP Prędkość zależy tylko od łącza użytkownika. Do komunikacji są jeszcze inne sposoby np CORBA, SOAP ale akurat w teggo typu grach nie jest to wykorzystywane. Wysyłane są tylko kawałki tekstu, współrzędnie itp więc ilość wysyłanych danych jest niewielka

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Obsługa błędów w grach
    Przez JetAlone w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2010, 22:09
  2. Opinia o reklamach w grach via www
    Przez mordoklej w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2010, 10:00
  3. SMS PREMIUM w Grach
    Przez gandi w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 16:38
  4. Czego oczekujecie po grach RPG via www?
    Przez CLAy w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 09-04-2008, 21:52
  5. [Php] Klasy w grach via www
    Przez Helid w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2008, 19:37

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •