Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Doskonaly silnik walk za free

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    97

    Domyślnie Doskonaly silnik walk za free

    Jak wiadomo silnik walk xnovy, czy tez mojego faworyta 2moons, nie by doskonaly, a to co nazywalo sie szybkimi dzialami to paranoja. Jakis czas temu uzytkownik z forum 2moons jstar dal info ze pisze silnik pod ogame, i w koncu sie pojawil.

    Silnik jest przeznaczony pod kazdy skrypt w ktorym walka jest podobna jak w ogame, mozna go zmodyfikowac i dostosowac do czegos innego o ile jest taki wymog. Przykladowa implementacja do 2moons znajdziecie na forum.

    Temat na forum 2moons na temat silnika http://2moons.cc/b49-development/b51...ne/index1.html

    Pobrac mozna z tad : https://github.com/jstar88/opbe

    Zatem osoby majace swoje xnovy, czy tez inne podobne silniki a nie posiadajace silnika walk z prawdziwego zdarzenia moga skorzystac .


    Lg sirgomo
    http://2moon.effu.eu << Kosmiczna gra strategiczna

  2. #2
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Sprawdzilem i nie widze sensu uzywania tego. Pomijam to ze nie wiem jak xnova wyglada w tym aspekcie, bo nie interesuje sie tym. Jesli silnik jest przystosowany do xnovy to ok mozna go uzyc, bo to by tlumaczylo kompletne nieprzemyslenie struktury. Jednak przez to traci na uniwersalnosci. Tworzenie plikow ktore sie skladaja z 20 linijek (15 linijek to deklaracje funkcji i klamry), albo co gorsza z 1!!! linijki to katastrofa. JAK?!?!?! mozna tworzyc plik skladajacy sie z JEDNEJ linijki zawierajacej "wygrales!!"? Przeciez to niedopuszczalne. Takie rzeczy sie slownikuje, a nie tworzy na nie osobne pliki. Sam nie wiem jak moglbym tego uzyc, bo silnik walki powinien znajdowac sie w jednym, gora w dwoch plikach a tutaj mamy ich z 20. PHP jest jezykiem interpretowanym w locie, wiec dysk bardzo sie meczy jak ma duza ilosc plikow do przeszukania. Zlozonosc algorytmu to nie wszystko.

    Zeby nie bylo ze jestem hejterem, to napisze ze hejtuje tylko zle "standardy" ktore ludzie staraja sie przemycic do php. W jezykach kompilowanych z takiego folderu powstanie pozniej jeden plik, w PHP nadal bedzie to 20 plikow. Jest to po prostu bardzo nieoptymalne. Wiadomo tez, ze jakby wszystko zostalo upakowane w jeden plik, w jedna klase, to php wcale by nie zuzywal wiecej pamieci na to, a mozna nawet stwierdzic, ze w tym przypadku byloby to jeszcze wydajniejsze od strony zasobow pamieciowych. Teraz jest to zwykly przerost formy nad trescia. Jest to wersja rozwojowa, ale nie ma wersji uzytkowej ktora trzeba przygotowac. Tylko autor wie jak to zrobic szybko i sprawnie, wiec czemu jej nie przygotowal?
    Kolega moglby przygotowac sama biblioteczke ktora moznaby sobie sciagnac, i to by bylo dobrym pomyslem. Pozniej includujemy ta biblioteczke w miejscu w ktorym jest nam potrzebna.

    Jesli to sie nie zmieni to juz teraz mozna powiedziec, ze bedzie to kolejny martwy projekt, mimo duzego zaangazowania i checi.
    Ostatnio edytowane przez karer ; 04-04-2013 o 10:29

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    97

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Tylko autor wie jak to zrobic szybko i sprawnie, wiec czemu jej nie przygotowal?
    Kolega moglby przygotowac sama biblioteczke ktora moznaby sobie sciagnac, i to by bylo dobrym pomyslem.

    1 . A zajrzales do katalogu implementations ??
    2. Przyklad uzycia silnika dla 2moons (https://github.com/jstar88/opbe/blob...lateAttack.php), aczkolwiek Jan wprowadzi go w ktoryms z nadchodzacych updatow wiec to wersja dla niecierpliwych.
    3.
    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Sprawdzilem i nie widze sensu uzywania tego.
    Nic nie sprawdziles, moim zdaniem to nawet nie wiesz co skomentowales ...
    4.
    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Jednak przez to traci na uniwersalnosci.
    Zalozeniem autora bylo zrobienie silnika ktory da sie podpiac pod kazdy skrypt w ktorym walki sie tocza w sposob podobny do ogame (szybkie dziala itp) lub w inny po modyfikacji.
    To w jaki sposob ty go dolaczysz, czy wykorzystasz orginalne pliki dla raportow to juz twoja sprawa. To jest sam silnik walk (w chwili obecnej lepszy prawdopodobnie jest tylko orignalny silnik z ogame).
    5.
    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Sam nie wiem jak moglbym tego uzyc, bo silnik walki powinien znajdowac sie w jednym, gora w dwoch plikach a tutaj mamy ich z 20
    Czasy gdy silniki pisalo sie strukturalnie i wszystko bylo w 1 czy w 2 plikach dawno minely. Jesli nie rozumiesz jakie plusy daje rozbicie wszystkiego to ja ci tlumaczyl nie bede bo i po co ?

    Lg Sirgomo
    http://2moon.effu.eu << Kosmiczna gra strategiczna

  4. #4
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Czasy gdy silniki pisalo sie strukturalnie i wszystko bylo w 1 czy w 2 plikach dawno minely. Jesli nie rozumiesz jakie plusy daje rozbicie wszystkiego to ja ci tlumaczyl nie bede bo i po co ?
    Moduly powinno sie includowac jako jeden plik TZW PACZKA. Chodzi o wydajnosc. Wersje ozwojowe to jedno, ale wersja rozwojowa moze zarznac serwer, albo spowodowac spadki dzialania. Mnie by z roboty wywalili (troche ubarwiam bo tylko by opieprzyli) jakbym przygotowal cos takiego i powiedzial "to jest system wysylania wiadomosci do roznych klientow."
    Nic nie sprawdziles, moim zdaniem to nawet nie wiesz co skomentowales ...
    Oczywiscie ze sprawdzilem i doskonale zdaje sobie z tego sprawe. Moglbys podejsc z dystansem i zamiast rownac mnie z idiota, mozesz mnie potraktowac jako osobe ktora jednak cos potrafi i rozumie. Szanuje autora tej aplikacji, ale wedlug mnie jest to przerost formy nad trescia. Jak to zaincludowac do projektu, jesli nie mozemy zmieniac struktury katalogow? Autor stworzyl cos co przypomina aplikacje a nie modul. Rzeczywistosc jest taka, ze zwykle mamy jeden folder na moduly, i mozemy do niego wgrac sobie jedna biblioteke, zeby nie zaklocac spojnosci struktury naszej aplikacji.

    Te pliki zbyt mocno ingeruja w budowe, i dlatego nie widze sensu ich uzywania. W jezykach robimy zapis w stylu
    Kod php:
    require 'bitwa.php' 
    I on powinien wczytac doslownie jeden plik, ktory bedzie wykorzystany. To jest tylko jedna z opcji, i nawet nie wiem czemu mialaby byc obiektowo pisana, skoro wystarczy jedna klasa z paroma funkcjami
    Ostatnio edytowane przez karer ; 04-04-2013 o 14:07

  5. #5
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    97

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Moglbys podejsc z dystansem i zamiast rownac mnie z idiota, mozesz mnie potraktowac jako osobe ktora jednak cos potrafi i rozumie.
    To nie bylo moim celem.
    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    I on powinien wczytac doslownie jeden plik, ktory bedzie wykorzystany. To jest tylko jedna z opcji, i nawet nie wiem czemu mialaby byc obiektowo pisana, skoro wystarczy jedna klasa z paroma funkcjami
    Napisz mi taki silnik walk ktory bedzie robil to co ten, tak samo szybko, zuzywajac malo zasobow, zmiesc wszystko w 2 plikach zeby bylo czytelnie i pogadamy ... (polecam luknac jakis silnik walk z xnovy bo wszystkie sa podobne). Powiem wiecej, swojego czasu szukalem jakiegos przykladu jak cos podobnego napisac i nie znalazlem. Nawet ogolnego pomyslu..... Poczytaj forum 2moons .. nie jeden programista php ani nie probowal(wlaczenie z mna) napisac konkretny silnik walk z obsluga sd(taka prawdziwa obsluga sd)....do tego dolicz acs i wszystko jasne. To jest duzo bardziej zlozone niz sie wydaje(a ten silnik to bajka).

    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Jak to zaincludowac do projektu, jesli nie mozemy zmieniac struktury katalogow? Autor stworzyl cos co przypomina aplikacje a nie modul. Rzeczywistosc jest taka, ze zwykle mamy jeden folder na moduly, i mozemy do niego wgrac sobie jedna biblioteke, zeby nie zaklocac spojnosci struktury naszej aplikacji.

    To nie temat o tym czy latwo go zainstalowac, czy tez trudno. Przedstawilem tu silnik jakiego prozno bylo szukac do tej pory. Czy ktos skorzysta i w jaki sposob, czy tez nie to nie moja broszka :P. Ale sens instalowac go jest. Tak samo jak jest sens przedstawic go na forum gdzie moze sluzyc chociazby jako przyklad.
    http://2moon.effu.eu << Kosmiczna gra strategiczna

  6. #6
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Napisz mi taki silnik walk ktory bedzie robil to co ten, tak samo szybko, zuzywajac malo zasobow, zmiesc wszystko w 2 plikach zeby bylo czytelnie i pogadamy ... (polecam luknac jakis silnik walk z xnovy bo wszystkie sa podobne).
    Za pieniazki nie ma problemu. Do tego moze jeszcze gotowac, i sprzatac w pokoju

    Po prostu dajesz algorytm, a ja to pisze. Algorytm moze byc w formie opisowej, grafowej lub po prostu zbiorem zasad, ktore obowiazuja. Wersja testowa nie powstawalaby raczej dluzej niz 2 godziny. Takie sa realia, ze te algorytmy nie sa wcale takie trudne do implementacji. Nie chce sie przechwalac bo nie jest to moim celem, ale dlaczego mialbym sobie z tym nie poradzic? Tam nie ma zadnej zaawansowanej logiki, ani ciekawych zaleznosci. Ot zwykly algorytm, ktory tworzy mase niepotrzebnych obiektow, i wywolan. Jesli deklaracja funkcji zajmuje wiecej miejsca niz sama funkcja, to nadal uwazam ze jest to przerost formy nad trescia. Przyklad ktory pokazuje o czym mowie:
    class Defense extends Fighters
    {
    public function __construct($id, $count, $rf, $shield, array $cost, $power, $w = 0, $s = 0, $a = 0)
    {
    parent::__construct($id, $count, $rf, $shield, $cost, $power, $w, $s, $a);
    }
    public function getRepairProb()
    {
    return DEFENSE_REPAIR_PROB;
    }

    }
    Nie wiem jak to skomentowac po prostu. Deklaracja 2 funkcji i 1 klasy, a wywolanie jednej funkcji... Ja nie widze tutaj sensu po prostu. Jesli ktos mi wyjasni dlaczego zostal stworzony na to nowy plik, i dlaczego jest praktycznie pusty, to chetnie poslucham. Na razie, to jest to co najwyzej skorupa, ktora nic nie robi.
    To nie temat o tym czy latwo go zainstalowac, czy tez trudno. Przedstawilem tu silnik jakiego prozno bylo szukac do tej pory. Czy ktos skorzysta i w jaki sposob, czy tez nie to nie moja broszka :P. Ale sens instalowac go jest. Tak samo jak jest sens przedstawic go na forum gdzie moze sluzyc chociazby jako przyklad.
    Napisalem ze nie wiem jak wyglada xnova. Nie sadze ze trudno ten silnik zainstalowac, jednak jesli jest to silnik, to nie jest modulem. Stawiac osobna aplikacje do walki? Dla mnie to troche jak turlanie glazu pod gorke. Rozumiem ze spolecznosc xnovy nie jest zlozona z samych programistow, i ze ciezko by bylo wam wogole zrobic cos zblizonego, ale wychwalanie pod niebiosa pomylek moze doprowadzic do konsekwencji, ktore sie odbija pozniej.

  7. #7
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    97

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Nie wiem jak to skomentowac po prostu. Deklaracja 2 funkcji i 1 klasy, a wywolanie jednej funkcji... Ja nie widze tutaj sensu po prostu. Jesli ktos mi wyjasni dlaczego zostal stworzony na to nowy plik, i dlaczego jest praktycznie pusty, to chetnie poslucham. Na razie, to jest to co najwyzej skorupa, ktora nic nie robi.
    Nie jest to tak czasem interfejs ?(Moge sie mylic... bo wieki juz nie mialem w reku ksiazki... a w tym co robie chwilowo obiekty mi nie potrzebne :P)
    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Napisalem ze nie wiem jak wyglada xnova. Nie sadze ze trudno ten silnik zainstalowac, jednak jesli jest to silnik, to nie jest modulem. Stawiac osobna aplikacje do walki? Dla mnie to troche jak turlanie glazu pod gorke. Rozumiem ze spolecznosc xnovy nie jest zlozona z samych programistow, i ze ciezko by bylo wam wogole zrobic cos zblizonego, ale wychwalanie pod niebiosa pomylek moze doprowadzic do konsekwencji, ktore sie odbija pozniej.
    Dla mnie to jest biblioteka, to jak uzyc jakiej kolwiek innej .. zamiast wymyslac kolo drugi raz ...
    Generalnie wydaje mi sie ze ta dyskusja... ciezko mi dostrzec jej sens. Ja Cie przekonuje a ty odbijasz pileczke, piszac ze sam do konca nie wiesz o czym mowisz. ( nie znasz xnovy ani silnika walk co sam napisales.)... zostawmy to


    Lg sirgomo
    http://2moon.effu.eu << Kosmiczna gra strategiczna

  8. #8
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Ja Cie przekonuje a ty odbijasz pileczke, piszac ze sam do konca nie wiesz o czym mowisz.
    Oczywiscie ze wiem. Napisane jest "Doskonaly" i ze nie jest tylko do xnovy, wiec nie rozpatruje tego w kategorii xnovy. Prosze mnie nie obrazac, bo z naszej dwojki, wydaje mi sie ze bardziej ja wiem o czym pisze niz ty, jesli juz mam wskazywac palcami.
    Nie jest to tak czasem interfejs ?
    Moglaby to byc nawet i instancja zenda, jednak wciaz nie wiem co to tam robi. Jest po prostu niepotrzebne. Tworzenie interfejsu do czegos niepotrzebnego jest wlasnie niepotrzebne. Interfejs czy inne abstrakcyjne sprawy mozna tworzyc w nieskonczonosc do wszystkiego. O ile ktos potrafi wyjasnic sens tworzenia dodatkowego poziomu abstrakcji, jest to sensowne.

    Silnik okraszony "uniwersalnym" przymiotnikiem, wcale taki byc nie musi. Nie jestes w stanie go uzyc w wielu aplikacjach. To jak napisanie ze IE jest uniwersalny. Fakt ze IE mozna zaimplementowac w mobilkach, nie znaczy ze jest uniwersalny. Moze ja to slowo zle rozumiem, ale uniwersalne moduly to takie, ktore mozemy zaimportowac gdzie chcemy.

  9. #9
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    97

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sirgomo Zobacz posta
    Silnik jest przeznaczony pod kazdy skrypt w ktorym walka jest podobna jak w ogame, mozna go zmodyfikowac i dostosowac do czegos innego o ile jest taki wymog. Przykladowa implementacja do 2moons znajdziecie na forum.
    Chyba napisalem wyraznie co dla mnie znaczy universalny ??


    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Moglaby to byc nawet i instancja zenda, jednak wciaz nie wiem co to tam robi. Jest po prostu niepotrzebne. Tworzenie interfejsu do czegos niepotrzebnego jest wlasnie niepotrzebne. Interfejs czy inne abstrakcyjne sprawy mozna tworzyc w nieskonczonosc do wszystkiego. O ile ktos potrafi wyjasnic sens tworzenia dodatkowego poziomu abstrakcji, jest to sensowne.
    Skoro nie wiesz co tam robi to masz 2 mozliwosci, przeanalizowac kod, lub zapytac autora. Zgaduje ze autora nie pytales, silnika dla testow nigdzie nie zaimplementowales zatem poprostu bawisz sie w teoretyka, tak widze to ja. Jesli masz analize kodu ( plus jakies testy) i mozesz powiedziec ze to w 100% nic nie robi to wtedy pogadamy. Wydaje mi sie ze jednak ze powinienes dyskutowac z autorem skryptu a nie mna. Ja tylko wrzucilem cos przydatnego na forum, znajac zycie(tego forum) w innym wypadku by tu nei trafilo.

    Cala ta dyskusja niczego nie zmienia, silnik dalej jest najlepszym jaki widzialem ale to moje subiektywne odczucie.

    Cytat Zamieszczone przez karer Zobacz posta
    Jesli to sie nie zmieni to juz teraz mozna powiedziec, ze bedzie to kolejny martwy projekt, mimo duzego zaangazowania i checi.
    Tu sie nic nie zmieni, autor nawet nie wie ze to forum istnieje ... wiec co to za martwota skoro projekt zostal doceniony na innych forach i wzbudzal znacznie wieksze zainteresowanie. I tam zyje i bedzie zyl, juz nie bede wspominal ze napisalem wczesniej iz Jan go zaimplementuje do 2moons.

    Lg Sirgomo
    http://2moon.effu.eu << Kosmiczna gra strategiczna

  10. #10
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Chyba napisalem wyraznie co dla mnie znaczy universalny ??
    A ja chyba napisalem wyraznie ze NIE SPELNIA TEGO?? Do xnovy pasuje, ale do normalnych silnikow juz moze nie pasowac w zaden sposob.
    Skoro nie wiesz co tam robi to masz 2 mozliwosci
    Nie wiem czemu zostalo to tam wstawione. Rownie dobrze mozna to wstawic gdzies gdzie nie bedzie zajmowac 10 linijek dla jednego polecenia zwracania wartosci STALEJ skryptu.

    Co do martwego projektu to nie wiem czy zdajesz sobie sprawe co to znaczy. To znaczy tyle, ze nikomu nie bedzie sie chcialo tego rozwijac i tego mozesz byc pewien ze tak sie stanie

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Crisis3, Far Cry3, BF3, War Z za Free?
    Przez adulu2 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 13:59
  2. it-webs.tk [Free Hosting]
    Przez itwebs w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 19:35
  3. Helysia.pl v2 - FUN & ORO - 7 New Islands - Free PKT ~06.11.2011~
    Przez Lordeczek w dziale Open Tibia Serwer OTS | Reklama Publikacja Promocja serwerów OTS Open Tibia Serwer
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 12:14
  4. 60 free
    Przez plazmatix w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-06-2008, 17:53
  5. free-site-host.com
    Przez Troy w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 15:52

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •