Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 1 Post By adamsky
  • 1 Post By adamsky

Wątek: Koszt Tworzenia Gier Przeglądarkowych

  1. #1
    DeI
    DeI jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    5

    Domyślnie Koszt Tworzenia Gier Przeglądarkowych

    Z góry przeprzaszam jeśli działy pomyliłem

    Z ciekawości się spytam ktoś ogarnia z grubsza wyceny gier przeglądarkowych

    Ciekawi mnie ile kosztuje zrobienie od podstaw takich plemion od podstaw ze wszystkim (grafika, hosting) tak aby od razu działało.

    Jeszcze mnie bardziej interesuje ile kosztuje zrobienie od podstaw the-westa bez skryptu bitw o fort.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Zasłużony Awatar Rodkan
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,465

    Domyślnie

    Takie plemiona to ze 2-3 tys. pewnie za samą grafikę, stawiałbym to na dedyku więc +300 miesięcznie (domena to koszt 10zł za rejestrację i około 60 za odnowienie) no i silnik gry pewnie za jakieś 6 tys. Mogę się mylić, ale mniej jak 10 tys. za taką grę to raczej nie ma co liczyć.

  3. #3
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Jeśli pytasz o grę na zamówienie, to:
    - Koszt zależy od tego kto to będzie robił: jakiś student który chce dorobić czy ludzie z doświadczeniem. Pierwsza opcja tańsza, ale bardzo ryzykowna.
    - Koszt zależy od zakresu prac: czy to jest pisanie klona, czy gra będzie robiona według dostarczonej specyfikacji, czy wykonawca tworzy również projekt gry, czy wykonawca ma balansować grę, jak będą rozwiązane testy.
    - Koszt zależy od szeroko pojętej jakości: czy to ma być lekko siermiężna gra jak sprzed 5 lat czy ma przypominać te nowoczesne.

    Sprecyzuj, to będzie można powiedzieć coś więcej. Na razie z grubsza powiem że kosztuje tyle co samochód. A czy to jest używany Golf czy nowe Audi to już zależy od tego co i jak ma być zrobione.
    Drikam likes this.

  4. #4
    DeI
    DeI jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Witam

    Jeśli chodzi o to kto miałby robić liczyłbym raczej na opcję w której wykonuje profesjonalista.
    Sama gra to nie byłby typowy klon (nie widziałem aby był klon thewestów) cały silnik musiałby być robiony od podstaw.

    Przykładowo dostałem oferte na wykonianie pełnego skryptu bitewnego thewest z grafiką w PHP a także z możliwością testowania działania skryptu w trybie offline przez xampa. Wyceniono mi to wstępnie na 44 000 zł więc strzelam ale wykonanie pełnej gry to chyba byłby koszt bagatela ~250 000zł (pełnej czyli ogarnięty serwer, system premium, wypozycjonowanie, reklama). Chociaż sam koszt wydaje mi się zawyżony więc nie skorzystałem. (Ofertę dostałem na aukcji zlecenia przez net)

    A o to jak wyglądają bitwy o fort w TheWeście
    http://www.youtube.com/watch?v=f0a6BgBBVas

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek wnoszące do tematu posty

    Pozdrawiam

  5. #5
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Sama gra to nie byłby typowy klon (nie widziałem aby był klon thewestów) cały silnik musiałby być robiony od podstaw.
    Gra to nie jest projekt wyłącznie informatyczny. Bardzo ważną kwestią jest ustalenie mechaniki gry czyli ogólnie mówiąc zasad jakim podlega rozgrywka.
    Jeśli weźmiesz na przykład dwie znane strategie Travian i oGame to łatwo możesz znaleźć w nich masę różnic, pomimo że obie należą do tego samego gatunku. W jednej obrońca widzi wielkość atakującej armii, w drugiej nie. W jednej można cofnąć atak w dowolnej chwili w drugiej nie można. W jednej można niszczyć lub przejmować infrastrukturę, w drugiej tylko niszczyć armię. W jednej wielkość armii ogranicza ilość pożywienia, w drugiej można budować bez końca. Jedna ma cel i koniec, w drugą grasz dopóki cię nie znudzi. Jest masa tego typu różnic które sprawiają że to są dwie całkowicie różne gry z różnym feelingiem i stylem gry.

    Robiąc grę możesz albo zrobić klona, czyli skopiować mechanikę gry z jakiegoś innego projektu (zazwyczaj takiego który odniósł sukces), albo zaprojektować własną grę. To że silnik jest pisany od podstaw nic tu nie zmienia. Obydwie drogi - klon i gra autorska - mają swoje plusy i minusy.

    ale wykonanie pełnej gry to chyba byłby koszt bagatela ~250 000zł
    W przypadku klona to rzeczywiście sporo.

    wypozycjonowanie, reklama
    Takie koszty powinieneś wyrzucić poza koszt stworzenia gry i liczyć osobno. To nie są koszty jednorazowe, tylko część kosztów utrzymania gry.

    Poza tym "reklama" to sprawa bardzo płynna. Wykonawca może ci przygotować banery ale czy te banery powiesisz na Demotywatorach, w sieci afiliacyjnej czy na adwords, to zupełnie inne pieniądze.

  6. #6
    DeI
    DeI jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Ciężko nazwać taką grę klonem. Ponieważ silnik trzeba było by w tym przypadku od nowa pisać gdyż nie jest on ogólnodostępny stąd takie przybliżone koszty. Z kosztami pozycjonowania i reklamy rzeczywiście się zgodzę.

  7. #7
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Ciężko nazwać taką grę klonem.

    Nie wiem jaką ty masz definicję, ale przyjmuje się że jak kopiujesz rozwiązania z innej gry, to nie tworzysz autorskiej gry tylko właśnie klona. Pamiętaj że oceniają cię gracze którzy mają w nosie jak to wygląda od tyłu. Oni widzą grę i średnio ich obchodzi kto i kiedy to napisał. Jeśli dostają "nową" grę identyczną z tą którą widzieli już 3 lata temu, to nie mogą tego ocenić inaczej niż jako klona.

    Klonowanie popularnej gry ma swoje wady i zalety. Przede wszystkim bazujesz na sprawdzonym mechanizmie i nie musisz się martwić czy to wypali czy nie, bo już komuś wypaliło. Z drugiej strony zawsze pozostajesz w cieniu oryginału.

    Ponieważ silnik trzeba było by w tym przypadku od nowa pisać gdyż nie jest on ogólnodostępny stąd takie przybliżone koszty.
    No trzeba napisać od nowa, ale to zawsze jest prostsze i tańsze niż gra autorska. Masz gotowe, sprawdzone rozwiązania które trzeba tylko skopiować.
    W przypadku gry autorskiej dochodzi praca nad koncepcją, mechaniką i balansem gry. Dodatkowo nie wszystko co sobie wymyśli projektant musi od razu sprawdzić się w praktyce i spodobać się graczom - na testach to trzeba będzie wyrzucić, tamto przerobić, itp.
    Właśnie dlatego zrozumiałbym 250tys za autorski projekt, ale za skopiowanie gry to moim zdaniem sporo. No chyba że mówimy o bardzo skomplikowanej grze, w The West nie grałem więc trudno mi się wypowiedzieć o tym konkretnym projekcie.
    rivFox likes this.

  8. #8
    DeI
    DeI jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Witam

    Z grubsza podałem informację że miałby to być klon TheWesta. Bardziej powiedziałbym że to by była hybryda TheWesta z Erepublik niby część pomysłów weźmie się rzeczywiście stamtąd jednakże dojdzie dużo innych nowych hmm rozwiązań.

    250 tysięcy mówisz że by wyszło jakby zupełnie nowy pomysł wyszedł. Ale jeśli bazujemy na czyiś rozwiązaniach i skrypter ma jakieś porównanie to wtedy sprawa robi się tańsza.

    Dzięki za informacje czekam na więcej

    Pozdrawiam

  9. #9
    Zarejestrowany Awatar adamsky
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    220

    Domyślnie

    Za łączenie gier 250tys wydaje się sensowną stawką.

    "Połączmy grę A z grą B" to absolutnie typowy pomysł z jakim się wyskakuje na początku. To się zawsze wydaje takie proste i oczywiste: stąd wezmę jedno, stamtąd drugie i będzie genialny miks. Zazwyczaj to tak nie działa chyba że masz doświadczenie w projektowaniu gier i wiesz co robisz albo masz wyjątkowy talent w tym kierunku albo kupę szczęścia.

    Do tego można podejść na dwa sposoby:
    - klient daje dokładną specyfikację, wykonawca robi według tej specyfikacji i na tej podstawie się rozliczacie bez względu na to czy projekt się trzyma kupy czy nie
    - łączenie gier traktuje się jako bardzo ogólne wytyczne, a grę traktujemy jak nowy projekt na podstawie tych wytycznych - wtedy projekt, testy i wszystko jak przy autorskiej grze

  10. #10
    DeI
    DeI jest nieaktywny
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamsky Zobacz posta
    - łączenie gier traktuje się jako bardzo ogólne wytyczne, a grę traktujemy jak nowy projekt na podstawie tych wytycznych - wtedy projekt, testy i wszystko jak przy autorskiej grze
    Ja podchodzę do tego w ten sposób. Czas pokaże czy się myliłem co do swoich możliwości. Moja tylko dokumentacja, wytyczne, fundusze.

    Dziękuję za informację dobrze mieć jakieś odniesienie do jakiejkolwiek kwoty żeby mieć pojęcie jakieś o projektowaniu gier autorskich i ich finansowaniu

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Kreator gier przeglądarkowych
    Przez Achilles w dziale Rozmowy o grach via www
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 12:06
  2. Kurs tworzenia gier viat www
    Przez Axinus w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 19:54
  3. Płatny kurs tworzenia gier via www
    Przez Markuz w dziale PHP / MySql
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 16:19
  4. Opłacalność tworzenia gier WWW.
    Przez Qleer w dziale Dyskusje
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 19:22
  5. Bezpieczeństwo a poradnik tworzenia gier
    Przez Aven w dziale Bezpieczeństwo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 10:53

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •