Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Wątek: Uruchamianie i konfiguracja serwera MTA:SA

  1. #1
    Piękna
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    59

    Domyślnie Uruchamianie i konfiguracja serwera MTA:SA

    Uruchamianie i konfiguracja serwera MTA:SA

    MTA SA to znany multiplayer do bardzo popularnej gry z serii Grand Theft Auto - San Andreas.
    Na chwilę obecną jest dużo lepszy od konkurenta samp (San Andreas Multiplayer). Posiada wiele nowych funkcjonalności, bardziej bogate api. Z głównych zalet choćby pobieranie zawartości mapy przed startem serwera. Ponadto jest w pełni otwarty, każdy może coś od siebie tam dodać.

    Konfiguracja Serwera na systemy oparte o linuxa:

    Najpierw pobieramy 3 paczki z tej strony.

    Paczka baseconfig zawiera 3 pliki dotyczące ogólnej konfiguracji serwera.
    acl.xml - czyli wszystkie uprawnienia graczy w wygodnym do odczytu i zapisu pliku xml.
    mtaserver.conf - ogólne ustawienia serwera.
    vechiclecolors.conf - id pojazdów i kolorów.

    Paczka multitheftauto_linux-*.* zawiera pliki wykonywalne serwera, oraz biblioteki bezpośrednie dla systemu.

    Paczka mtaresources zawiera wszystkie podstawowe gamemode, oraz skrypty.

    Zaraz po pobraniu paczek rozpakowujemy je, całość ma wyglądać tak:
    /serwer/ - Tu wypakowujemy paczkę multitheftauto_linux-*.*.
    /serwer/mods/
    /serwer/mods/deathmatch/ - Tutaj wypakowujemy paczkę baseconfig.
    /serwer/mods/deathmatch/resources - Tutaj wypakowujemy paczkę mtaresources.

    Debian/Ubuntu:

    Dla 64 bitowej wersji systemu, musimy zainstalować liby 32bit, w terminalu wpisujemy:
    (Jeśli posiadamy uprawnienia roota, polecenia możemy wykonywać bez sudo)
    Kod:
    sudo apt-get install ia32-libs
    Dalej kolejno:
    Kod:
    sudo apt-get install lib32readline5
    Kod:
    sudo apt-get install lib32ncursesw5

    Kod:
    sudo apt-get install build-essential automake libtool libcurl4-openssl-dev libpcre3-dev
    Kod:
    sudo apt-get install libsqlite3-dev libreadline5-dev subversion libncurses5-dev
    Kod:
    sudo apt-get install libncursesw5-dev libsparsehash-dev libmysqlclient-dev
    Konfiguracja

    Gdy posiadamy już wszystkie biblioteki przechodzimy do konfiguracji właściwej. Otwieramy plik mtaserver.conf i uzupełniamy:
    <servername>Default MTA Server</servername> - Nazwa serwera.
    <serverip></serverip> - IP serwera.
    <serverport>22003</serverport> - Jeśli nie jest blokowany, ani wymuszony na nas przez hosting, nie zmieniamy.
    <maxplayers>32</maxplayers> - Liczba slotów.
    <httpserver>1</httpserver> - Jeśli posiadamy w resources paczkę z domyślnymi skryptami, i mamy ustawione 1, uruchomi się na stronie panel konfiguracyjny serwera.
    <httpport>22005</httpport> - port do panelu serwera

    To tyle z podstaw, na samym końcu mamy liste wczytanych skryptów/gamemode każdy z nich wygląda w ten sposób:
    <resource src="admin" startup="1" protected="0"/> - W tym akurat miejscu wczytuje się paczka admin, z resources, startup oznacza start przy uruchomieniu serwera.

    Acl czyli uprawnienia
    System uprawnień w mta sa ma dosyć duże możliwości dodawania praw dla graczy, przy czym jest to bardzo łatwe.

    Dodawanie praw admina:
    Do grupy Admin
    <group name="Admin">
    Dodajemy na samym końcu tej grupy obiekt gracza
    <object name="user.nazwausera" />

    Zaraz po wejściu do gry musimy się zarejestrować na tą samą nazwę co wpisana, oraz zalogować. (/register i /login)

    Uruchamianie serwera

    Aby uruchomić serwer nadajemy najpierw uprawnienia do wykonania:
    Kod:
    chmod +x mtaserver
    i uruchamiamy:
    Kod:
    ./mtaserwer
    Jak już pisałem rejestrujemy się, logujemy i poprzez klawisz p uruchamiamy panel admina.

    Co dalej ?

    Tworzenie gamemode w mta wygląda dosyć prosto, tworzymy paczkę, którą inicjujemy w mtaserver.conf, w paczce musi znaleźć się plik meta.xml informujący co po kolei z paczki zostanie wczytane, i w jakiej postaci (server czy client). Do pisania skryptów służy bardzo prosty język lua, natomiast mapy zapisywane są przez edytor mta w postaci mapa.map.
    Do tworzenia skryptów dostajemy pełne api, którego dokumentacja jest bardzo prosto przedstawiona na mta wiki, z wieloma przykładami..
    Ostatnio edytowane przez Michal_ ; 20-07-2013 o 11:53

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Stawianie i konfiguracja serwera 97d+99i
    Przez Rucer w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 16:11
  2. Stawianie i konfiguracja serwera 97d+99i
    Przez Rucer w dziale Stawianie i konfiguracja serwera Mu Online
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 16:11
  3. Konfiguracja VPS-a
    Przez GigantV12 w dziale Problemy przy tworzeniu własnej gry
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 20:51
  4. Konfiguracja Vallheru 1.0.7
    Przez nieach120 w dziale Support Vallheru
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 18:44
  5. Konfiguracja
    Przez Ryan w dziale Devana
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-05-2008, 20:14

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •