Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: [PORADNIK] jak chronić się przed buforowaniem CSS

  1. #1
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    97

    Domyślnie [PORADNIK] jak chronić się przed buforowaniem CSS

    na pewno spotkałeś się z problemem kompatybilności wyglądu jeżeli ciągle rozbudowujesz swoje projekty i co jakiś czas wgrywasz ich nową wersję na serwer

    czasem przeglądarki buforują CSS i dlatego różni gracze mogą nie widzieć jeszcze nowego wgranego CSS dla twojej gry

    jak się przed tym ustrzec? sprawa jest bardzo prosta


    domyślnie twój link do CSS wygląda mniej więcej tak:

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css" />

    za każdym razem gdy robisz jakieś zmiany twórz sobie plik css z określeniem aktualnej wersji np

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css?wersja=1" />

    z czasem twój plik może wyglądać np tak:

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.css?wersja=23" />

    każdy użytkownik który wejdzie na twoją stronę zaktualizuje sobie CSS jeżeli będzie miał zbuforowany plik styles.css w wersji np 1 a aktualna wersja będzie większa

  2. #2
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    104

    Domyślnie

    Poradnik, krótki, przydatny i na temat

    Przestrzegam jednak osoby, które chciały by takie ID generować np. na podstawie daty, ogólnie z automatu. Szkoda transferu waszego i userów. Ogólnie to sama zmienna "wersja" jest niepotrzebna, wystarczy samo: "style.css?55".

    I wyjaśnienie łopatologiczne dla osób opornych: nie zmieniacie nazwy pliku na serwerze, ten numerek dopisujecie jedynie przy znaczniku rel

  3. #3
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    97

    Domyślnie

    jak podałem ?wersja= to myślę, że łatwiej to zapamiętać

    dobrze, że dodałeś tą informację o nazwie pliku, bo nie wpadłem na to, że niektórzy mogą tworzyć nazwę pliku w ten sposób

  4. #4
    Zarejestrowany
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    5

    Domyślnie

    przydatna rzecz, dzięki

  5. #5
    Zarejestrowany Awatar Shady
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    6

    Domyślnie

    Co tu dużo pisać, przydatna rzecz
    If It All Ended Tomorrow..
    Z programowaniem gier od 21.12.2009

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Zabezpieczenie przed hit fakerem
    Przez haxigi w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-06-2010, 23:08
  2. Zabezpieczenie przed Proxy?
    Przez Grajek w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 20:16
  3. Zabezpieczenie przed botami
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Budowa gry via www
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-12-2009, 20:28
  4. Zabezpieczenie przed botami
    Przez Skrash w dziale Pytania dotyczące silnika Xnova
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 11:38
  5. błąd Not found przed instalacją silnika
    Przez raito3 w dziale Support Ugameli
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-02-2009, 14:34

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •