Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Gra przeglądarkowa + Bitwy RTS

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Gość

    Domyślnie Gra przeglądarkowa + Bitwy RTS

    Witam. Chcę stworzyć internetową grę przeglądarkową - strategia podobna do plemion, z tą różnicą że na tury i kiedy dojdzie do walki nie będzie się ona rozgrywała w przeglądarce (poprzez losowanie itp.) lecz bitwa będzie się toczyła w czasie rzeczywistym a więc akcja zostanie przeniesiona do zwykłej gry RTS typu Warcraft 3. Po bitwie wynik zostanie przesłany na serwer z grą gdzie będą wprowadzone konkretne zmiany i nastąpi kolejna tura. Jeśli chodzi o stronę techniczną to jestem w stanie to zrobić poprzez zmodyfikowanie już istniejącej gry, niestety nie mam odpowiedniego silnika gry internetowej. Co o tym sądzicie ? I jaki silnik byłby do tego najlepszy ? Pozdrawiam.

  2. #2
    Zarejestrowany Awatar Prescot
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    121

    Domyślnie

    Wątpię żeby to się powiodło ale raczej z przyczyn praktycznych. Bo co jeśli kogoś by akurat przy kompie nie było? Bitwa by się odbyła bez niego?

  3. #3
    Grupa MmoCenter Awatar aris
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    2,408

    Domyślnie

    nie widzę w zasadzie przeszkód, bitwa by pewnie leciała z automatu
    skoro jesteś gościu w stanie napisać aplikację do gra rts to co to za problem dla ciebie zrobić prosty silnik w php? przecież tam nic nie ma praktycznie do roboty

  4. #4
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Nie ma takiego silnika dlatego ja tworze wlasny ^^. Jakbys przejrzal dyskusje to bys wiedzial ze siedze nad tym ponad tydzien. Jesli chodzi o techniczna strone to nie dziwie sie ze nie ma takiej gry. Jest to baaardzo skomplikowane i przykladowo moj prototyp nie jest jeszcze w pelni funkcjonalny. RTS typu warcraft nie przejdzie przez php. W js jeszcze by sie udalo ale php by sie zamulil. Sam bardzo dlugo myslalem jak moglby wygladac RTS w php. Doszedlem tylko do jednego rozwiazania.

  5. #5
    Grupa MmoCenter Awatar aris
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    2,408

    Domyślnie

    ale bo ja nie rozumiem, czy ty to robisz w php i flashu czy robisz też aplikacje okienkową pod windę?

  6. #6
    Zasłużony Awatar sazian
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,721

    Domyślnie

    w php i js
    flash jest zły
    winda jest zła

  7. #7
    Zasłużony Awatar karer
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    2,554

    Domyślnie

    Robie pod opere i firefoxa od 2.0

    Ale przyznam szczerze ze coraz dziwniejsze problemy napotykam. JS beznadziejnie sobie radzi z obiektami. Podczas gdy w delphi moglem zarzadzac tysiacami obiektow bez najmniejszych problemow to tutaj mam ich 20 i sie bledy pojawiaja. Bledy ktore wynikaja z blednej interpretacji kodu JS. Czesto nawet sama nazwa zmiennej jest tutaj wielkim problemem i musza ja zmienic.

  8. #8
    Nie zarejestrowany
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za opinie. Może uściślę trochę informacje. Gry będą dwie: jedna turowa przeglądarkowa coś ala plemiona z mapą, druga gra to typowy RTS w którym gra toczy się w czasie rzeczywistym i wymaga graczy. To co ja chce stworzyć to zsynchronizować te dwie gry aby miały spójny wygląd i interfejs i zbudować funkcję wysyłającą i odbierającą dane (tzw. kanał łączący obie gry), tak aby gry wpływały na siebie. Prosty przykład: zakładam że zrekrutowałem 100 toporników i atakuje na armie z 20 pikinierami i 30 łucznikami, w tym momencie gra turowa stoi (oczywiście będzie możliwość rozstrzygnięcia bitwy przez automatyczne losowanie) i czeka na rozstrzygnięcie bitwy w systemie RTS. Gra przeglądarkowa generuje specjalną mapę z utworzonymi odpowiednio jednostkami po czym zapisujemy tą mapę do katalogu z grą typu Warcraft 3 łączymy się przez hamachi i rozstrzygamy bitwę na wygenerowanej mapie (więc w grę wchodzi również element zręcznościowy). Po stoczeniu bitwy gra automatycznie przesyła raport na serwer z wynikiem i z pozwoleniem na rozpoczęcie następnej tury. Moim zdaniem jedna sesja takiej gry to maks 8 graczy ale gra może ciągnąć się miesiącami. Oczywiście wadą takiego rozwiązania jest zwiększona podatność na oszustwa. Nie mam takich umiejętności żeby napisać okienkowego RTSa sam ale potrafię modyfikować już istniejące silniki ( od 4 lat skryptuje silnik gry Celtik Kings: Rage of War i stworzyłem już kilka modów) Oczywiście mogę pisać silnik w PHP, ale stwierdziłem że może już coś podobnego istnieje więc po co robić coś dwa razy Mam nadzieje że teraz rozumiecie o co mi chodzi.

  9. #9
    Zarejestrowany Awatar zeloslaw
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nie zarejestrowany Zobacz posta
    Witam. Chcę stworzyć internetową grę przeglądarkową - strategia podobna do plemion, z tą różnicą że na tury i kiedy dojdzie do walki nie będzie się ona rozgrywała w przeglądarce (poprzez losowanie itp.) lecz bitwa będzie się toczyła w czasie rzeczywistym a więc akcja zostanie przeniesiona do zwykłej gry RTS typu Warcraft 3. Po bitwie wynik zostanie przesłany na serwer z grą gdzie będą wprowadzone konkretne zmiany i nastąpi kolejna tura. Jeśli chodzi o stronę techniczną to jestem w stanie to zrobić poprzez zmodyfikowanie już istniejącej gry, niestety nie mam odpowiedniego silnika gry internetowej. Co o tym sądzicie ? I jaki silnik byłby do tego najlepszy ? Pozdrawiam.
    Jest tu ktoś chętny do uczestnictwa w tym projekcie ? Jak coś piszcie: gelu5@o2.pl

  10. #10
    Mistrz Joba Awatar Meares
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    2,630

    Domyślnie

    @karer: A nie myślałeś o napisaniu tego w Rubym (w technologii "Ruby On Rails")? W Rubym wszystko jest obiektem. ^^ Dosłownie.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Znalazłem nową grę przeglądarkową :)
    Przez Przemek91 w dziale Kosz
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 22:52

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •